Shogun 2 Total War
-
cookac #1167 Baalbaalbaal, nem akarok vitatkozni veled, de több helyen is sántít a dolog.
1. ha kifosztod csökken a Damjó honorja, ami kihat a diplomáciára
2. még több sereg kell majd városba, hogy elkerüld a lázadást. a lázadók nem foglalnak az igaz, de épp elég, ha gyújtogat és te kénytelen vagy nézni mert nincs megfelelő erő a közelben, hogy lecsaphasd.
3. nem mindig van idő/lehetőség hajóra, pláne ha menetközben megtámadják oda a sereg
4. én olyan moddal játszom, ami megemeli a védők számát jelentősen, így üres városban is lehet, hogy lesz akár 5 egység. nem lesz elég 3 íjász meg egy vezér, mert üres városban is lesz bőven védő.
5. egymáshoz közeli kicsi tartományoknál a hajós dolog csak akkor megy, ha kikötőben tudsz behajózni. ekkor tud a hajó továbbmenni abban a körben. ha parton szállsz be, már nem mozoghat, így az előny elveszhet. oda kampányban ez könnyen megy, mert kicsik a távolságok, de egy date kampányban már sokkal nehezebb.
Hojo - VH kampányban alkalmaztam ugyan én is a kifosztást és a hajóval megkerülést, de tényleg csak azért mert nem volt más megoldás. Harapófogóba került 2 ellenséges Tokugawa sereg, megvártam míg elhagyja a saját tartományát és átlép az én területemre, majd elfoglaltam 1 körben mind2 városát és a két sereg eltűnt. Itt a lényeg, ha saját földjén marad, akkor lázadó lesz és le kell birkózni, míg ellenséges területen eltűnik a játékból. Satakéval és 3 seregével is így végeztem ezután rögtön. Így jutottam egészen Kyotóig, és nem azért mert így terveztem, hanem nem maradt más választás.
Amit megfigyeltem, vannak bizonyos városok, amikben kis létszámú seregnél hadat üzennek. Ilyen az Uesugi kampányban Etchu. Ha nincs benne elegendő védő, Takeda rögtön betámad. Vagy a főváros ha üres, akkor Satake, Satami, Date, stb. üzen hadat. Ez mind script és kiismerhető. Ezért is mondtam, hogy az újrajátszhatóság erősen lecsökken. Nem érdekli, hogy nem fogja tudni megtartani a várost, nem nézi, hogy két körön belül el fogja veszteni, csak támad mert üres.
Az AI gépiesen ragaszkodik bizonyos dolgokhoz és vesz figyelembe több körülményt. Ez mind programozási hiányosság persze. Ettől még lehet izgalmas egy kampány, de sztem a közepe marha unalmas. Az első 10-20 kör jó és a végjáték talán. A többi kuka. Tulajdonképpen az egész nem más, mint rohanás az idővel. Ki ér oda előbb, ki fejleszti ki hamarabb. Ez nem felhőtlen szórakozás, pedig annak kellene lennie. Elég stressz van RL is, nem kellene még fokozni.