• Komolytalan
    #74
    "Ha eladnak egy játékot, szépen kiszámítják mennyi például az általad példának felhozott szerverköltség és mennyi a játék tervezett életciklusa, magyarán mennyi idő után kapcsolják le a szervereket."
    Ez abszolúte nem így van. A játék életciklusának ha azt számolnák amíg a szervereket nem kapcsolják le, akkor az "ingyenes" online miatt több 100eFt lenne egy játék eladási ára. Vagy fizetős lenne minden játék online része. Egyébként éppen ezért nem fizetős, mivel a legtöbb játékot hamarabb megunják, minthogy a 2. havi díjat kifizessék. Egy játék életciklusának az számít, amíg egy átlag felhasználó játszik vele. Eleinte ezt saccolják / "laborban" mérik, később a saját statisztikáikra támaszkodnak, és ez alapján számolják hozzá minden egyes játékhoz a várható hostolási költségeket. Jelenleg az van, hogy a továbbértékesített játékok plusz költségét szétdobják a teljes vevőkör között. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy annyival drágább a játék, de mondjuk a fejlesztésre annyival kevesebbet költenek, tehát végső soron annyival szarabb. Szóval a választás az valahol ott van, hogy a továbbadott játékok online használatáért kelljen-e fizetni, vagy 10%-al kevesebb, gyengébb legyen a játék.