Fable III
-
#135
Sorrendben válaszolok:
- egyátalán ninc hud!, csak akkor jön elő egy kis valami, ha harcolsz és használni akarsz pósönt, ételt, vagy időlassító varázslatot stb... elegéns megoldás, nekem személy szerint nagyon tetszik, mondjuk a Fable 2be is szinte felesleges volt a HUD, de ott volt még, hisz nem tudsz meghalni, meg nem is nagyon lehet, főleg ha van nálad valami életerő és benyomod ha elkezd piroslani a képernyő
- ez nem rpg, hanem egy mese/kaland lehetőségekkel, elég jól kitalált játékmechanikával. Ha kihívásra vágyik valaki, akkor ennek neki se kezdnej, mert ebbe nem fogja megtalálni... egyedüli kihívás a dolgok megkeresése, az összes küldetés teljesítése, illetve tartani magunkat az elveinkhez vagyis jó vagy rosszak leszünk, hogy segítünk, milyen módon történnek a dolgok, az csak rajtunk múlik
- a 2. részben az ellen leöléséért kaptál különböző xpket és fejlődhettél, de mivel itt nincs menü ezt át kellett dolgozni és kiiktatni. Pontokat kell szerezni továbbra is amit az emberekkel kialakított interakciókból lehet összeszedni, vagyis segítesz nekik megoldani a dolgokat és ha sikkerel jártál akkor kapsz pontokat amikkel tudod unlockolni a fegyver/mágia képességeket, szinteket, illetve minden egyéb szociális és tapasztali dolgokat, és ezt sem menüből hanem egy bizonyos helyen, de ahhoz hogy elérd mondjuk a fegyverekből a 7. szintet, ahhoz azért meg kell dolgozni és csinálni kell a feladatokat mint a kispinty és gyüjteni a Céhpecséteket.
- mivel nincs hud triviális hogy nincs is menüből elérhető inventory, de tökéletesen megoldották a dolgot. Egy menedékház lesz a központod, ahol mindent elérsz, a térképet a térképasztalról, a fegyvereket a fegyverszobából, a ruhát a ruhaszobából, a multiplayert a multi szobából stb... ezen a helyen minden megszerett dolog vizuálisan látható a falakon, a polcokon. Amúgy nem kell félni nagyon gyors a rendszer, hipp hopp elérhető minden, ráadásul ide bármikor jöhetünk bárhol vagyunk a játékban, csak egy gombnyomás és töltés nélkül azonnal ide vált a kép. Soks ok funckió van itt amit felsorolni is hosszú lenne... az öltözködés is összetetebb lett, bár a Fable 2be is ilyesmi volt, de ugye azzal sokan nem játszottak, mert nincs pécére.
Ez sosem volt olyan RPG mint más RPG. Lehet rá mondani hogy RPG, de nem az. Üzleti oka ennek nincs, Fable 2 sem volt nehéz, meg sem lehetett benne halni, viszont az inventori piszok lassú és idegesítő volt és sehogy sem állt kézre az egész... itt volt egy finomítási folyamat és a cél láthatóan a teljes letisztultság és valami egyedi megoldás volt. Sikerült nekik, működik a dolog.
Nem szabad a Fablét más RPGkhez hasonlítani, mert nincs értelme.