• lmisi
    #20
    kedves pixx tényleg butaságokat írsz.
    A konzolok sajna ma már low end vasak csupán. Már megjelenésükkör sem voltak túl combosak. Most meg már...
    Igazábol a hájpolás volt csak körülöttük, valós teljesítményük soha sem lett összehasonlítva semmivel, csak papíron tesztprogramok nélkül.
    X360 specifikációja:
    CPU: Power PC based 3 szimmetrikus mag és 3 vektor proci.
    GPU (Video-kártya): lassú 500 MHz proci, 48 feldolgozó egység a steam magok
    kezdetleges elődei.
    Memória : 500 MB ÖSSZESEN!!!!! (ami 700MHz -fut) Azaz A cpu és
    Video osztozik ezen. A 700Mhz keverted össze a cpu számára
    fentartott rammal, de az NINCS.

    PS3 spec:
    CPU: Cell proci 1 azaz 1 darab teljes értékű MAG a többi 7(+1 tarcsiba)
    meg sinergikus akármi, csak bizonyos főként lebegőpontos feladatokra.
    GPU (Video): 550Mhz szerintem hasonló borzadály mint a boxiban.
    Memória 256MB GDDR3 VRAM 700MHz (Video)
    256MB XDR Main RAM @3.2GHz (CPU)
    Ugyanaz a nokedli mennyiség mint box-nal csak itt dedikalva van

    Mostani átlag video kártya pl Force3d 4670:
    VCPU:320 darab steam proci 750 MHz
    Dedikálva 512MB GDDR3 1746 MHz

    Következmény:
    Mindkét konzolban tehát fél giga ram összesen. (Tehát a video mem max 300mega boxban, mivel azért a programoknak is kell valami)
    Azaz képet ugyan meg tud jeleníteni fullHD -ban, de renderelni csak HD-ban tud jó esetben, onnét felskálázza Ful HD-ba.
    PC-n eleve az adott felbontásra renderelnek, nincs felskálázás.

    A konzolos video kártya kb. jó ha TIZEDÉT tudja egy 18000 Ft.-os video kártyának. Hiszen GPU magjai azóta meg6szorozódtak, órajelük minimum 50 százalékkal nőttek. A GPU memória órajel 3szorozódott.
    A konzolos CPU-k csak lebegőpontos teljesítménybe tudtak papíron alkotni.
    Az egyedi felépítésük miatt (főleg ps3)kínszenvedés programozni.
    PS3 született néhány cluster, de nem sok vizet zavarnak. Mivel a papíros teljesítményt nehéz realizálni. Sajna a power proci valós teljesítménye nem túl
    acélos normál felhasználásban. Többek közt ezért hajította a lecsóba az APLE is.

    Mitől néznek jól ki a konzolos játékok, a keserves optimalizáció miatt. Amit nem tud azt a fejlesztők trükközéssel kikerülik. Azaz arra gyúrnak amit tud...
    PC-n miért nem néz ki sokkal jobban. Mert nem csinálják meg amit konzolon, nincs optimalizálás. Most őszintén ha konzolon sokkal rosszabbúl nézne ki egy játék, mint PC-n ki a fene venné meg konzolon. A játékfejlesztőknek ez öngyilkosság lenne, mivel a BEVÉTEL konzolból jön a többségnek!!!
    Ezért inkább izzadnak és a lehetetlennel is próbálkoznak. Legfeljebb a pára nem fog csöpögni a liánokon, elmosódottab lesz stb... De ki a fene veszi ezt észre sűrű hentelés közben, amikor a TV 3 méterre van tőle és nem az orra elött!!!
    Van egy olyan érzésem azok a gémek amik sikeresek PC-n súlytalanok konzolon.