BenceYCE#89
Szabad - Tilos
Lehet - Lehetetlen (bár megpróbálható)
Nem olyan bonyolult ez.
LEHETőséged van leköpni egy rendőrt, megölni egy tinilányt, elütni egy állapotos kismamát és még sorolhatnám. Akkor most tedd fel a kérdést magadnak. Le SZABAD köpni egy rendőrt? Meg SZABAD ölni egy tinilányt? El SZABAD ütni egy állapotos kismamát?
Alapvető dolgokkal nem vagy tisztában, és ebbe is beleköthetsz, de azt hiszem ezzel nem engem minősítesz. Nekem tökmindegy, mert amit eddig írtam, abból Neked semmi sem jött át, és abba a kategóriába tartozol akik sosem lesznek képesek beismerni hibáikat, tévedéseiket. Te az a típus vagy aki még a motorosrendőrt is neki állsz kioktatni, mert azt hiszed, hogy az valamiért pikkel rád és csak azért is szívózni akar Veled. Pedig a képlet egyszerű. Támadási felületet hagytál magadon, ezért beléd tudott kötni JOGOSAN. De a Jogosságról és az igazságosságról megint csak tudnék egy igen tartalmas hsz-t írni, de félek abba is bele kötnél mint ebbe.
Tehát NEM KELL belátnom, hogy igazad volt, mert NEM volt.
Nem bizonyos esetekben, hanem BÁRMIKOR LEHET 130-cal közlekedni, csak baromi nagy esélyed van rá, hogy rendőrbe botlasz aki ezt nem fogja jó szemmel nézni. Másrészt nem biztos, hogy a PÁV 1-es kategóriáról Neked kellene engem kioktatni, főleg nem úgy, hogy lövésed sincs az egészről. Alapozom ezt arra, hogy azt sem tudod, hogy a "megkülönböztető jelzést használó" járműnek semmiféle felhatalmazása nincsen a többi járművel szemben, ugyanis a megkülönböztető jelzés használata nem jogosít fel semmire. A megkülönböztető jelzésEIT használó jármű van csak feljogosítva, de az sem arra, hogy pl. eszetlenül 130-cal végigmehessen a nagykörúton, mivel minden kereszteződésnél meg kell győződnie az áthaladás veszélytelenségéről. NINCS, ismétlem NINCS a Magyar kreszben olyan tétel ami feljogosít mások veszélyeztetésére, sőt kifejezetten TILTVA VAN! Márpedig a több mint 40 kereszteződésen, betorkolló utcán túl azon hogy nem szabad, még lehetni sem nagyon lehet 130-cal átmenni, mivel előbb-utóbb valakin fenn akadsz. A megkülönböztető jelzésre vissza térve pedig a hang és fényjelzés EGYÜTTES használata jogosít fel pl. a tilos jelzés ellenére áthaladni a kereszteződésen, a kékfény, a sziréna külön-külön egyik sem ér SEMMIT! Sok vonulós tűzoltó gépkocsivezető van bajba pl. emiatt, mert húzhatja Ő bármilyen serényen a légkürtöt, taposhatja Ő a gázpedált ahogy csak tudja, SEMMI sem indokolja, hogy a piros lámpánál ÁLLÓ autókat össze törje, utasaik testi épségét kockára tegye. Olyan szinten nem jogosít fel sok mindenre a megkülönböztető jelzések használata, hogy sokkal egyszerűbb össze foglalni azokat amire feljogosít és ez alól nem kivétel a delegáció sem.
ui: ide vonatkozó érdekesség. A megkülönböztető jelzésEIT használó jármű vezetője csak egyetlen egy tilos jelzésen nem hajthat át, ez pedig a vasúti átjáró tilos jelzése! -> Régen a vasúti átjárókat nem a ma használatos fényjelző készülékkel látták el, hanem egy általános, kereszteződésekből ismert 3 színű piros-sárga-zöld jelzőlámpákkal. Eszméletlen mennyi baleset volt belőle, még ha akkoriban elég gyér is volt az autós forgalom. Nem véletlen változtatták meg, mivel a zöld jelzés a kreszben ( Willcox figyelj!:)) SZABAD jelzést jelent, tehát a kereszteződésen SZABAD az áthaladás. LEHETNI lehetett eddig is, hiszen nem volt betonfal előttünk, csak épp szabadni nem volt szabad. A SZABAD jelzés nem azt jelenti, hogy KELL, tehát nem KELL a kereszteződésbe behajtani, csak SZABAD. (Sokan mégis behajtanak dugóban mintha muszáj lenne, pedig a kresz TILTJA a kereszteződésbe való behajtást ha azt elhagyni nem fogjuk tudni, pl. dugó esetén). Tehát a vasúti átjáró SZABAD jelzéseit megszüntették. Helyét a jól ismert fehér villogó fény váltotta fel, aminek a jelzéseit sokan félre értik. Jelentése: működik a fényjelző készülék!!! Nem több, nem kevesebb!