• BenceYCE
    #71
    Egy kis érdekesség a 2010-es kresz változásokból.

    Az NKH egyik vezető munkatársa irónikusan megjegyezte, hogy biciklis temetőt fog nyitni és meggazdagszik belőle.

    Az egyenrangú utkereszteződéseknél már nem csak a jobbkezeseknél "érdemes" megállni, hanem annál is ami re mi jobbra rákanyarodhatnánk, hiszen a biciklisen szembe is jöhetnek ha erre kijelölt biciklis sávjuk van, csak épp a szabály létrehozói elfelejtették erről a biciklisnek balról érkező, a veszélyről mit sem sejtő többi közlekedési résztvevőt tájékoztatni, ugyanis NEM KELL kitenni erről semmiféle tájékoztató táblát. Tehát ha nem védett vagy főúton haladunk gyakorlatilag minden kereszteződésnél le kell lassítanunk és az áthaladás veszélytelenségéről meg kell bizonyosodjunk, függetlenül attól, hogy jobbkezes-e az adott kereszt utca vagy sem. Ráadásul egy védtelen puhatestűvel szemben voltak ilyen "nagyvonalúak".


    A változások célja csak fű alatt jegyzem meg a választások miatt igencsak sejthető. Jómagam is részt szoktam venni a Critical Mass-en és tudom, hogy mekkora erőt jelent. Na ezt a tömeget próbálta ezzel az immár volt kormány megnyerni. A Szakmaiak súlyosan elhibázottnak és összecsapottnak ítélik meg a változások több pontját. Csalóka például, de a gyalogátkelő helyeknél nemhogy szigorítottak volna, hanem egyenesen könnyítettek a szabályokon, pedig ezeket eddig is előszeretettel hagyták figyelmen kívül az autósok. Mindig próbáljátok a magyar nyelv szerint aprólékosan értelmezni ezeket a szabályokat, mert itt az ékes anyanyelvünk eléggé megnehezíti a szabályok értelmezését. Jó példa erre, amit kevesen tudnak (sajnos vagy hál' Istennek) az elsőbbség megadása. Kevesen tudják, de a kresz nem véletlenül fogalmaz úgy, hogy elsőbbséget úgy kell megadni, hogy az elsőbbséget élvező autóst nem szabad HIRTELEN fékezésre és/vagy HIRTELEN irányváltoztatásra kényszeríteni. Sokan mégis anyáznak ha kihajt elé valaki aki előtt azonban még biztonságosan tudna fékezni, sávot váltani. Öröm az ürömben, hogy ha bátrabbak lennének az emberek, több lenne a "rájátszás", visszaélés az elsőbbséget élvező személyek részéről, gondolok itt most a lebiztosítóztatásra pl. egy korábban önhibából sérült jármű esetén. Sajnso bonyolult a kresszünk mint másoké, ezért is kell csiszolgatni finomítani mindig. Pl. most külön meghatározták, hogy a sebességkorlátozó tábla km/h mértékegységre vonatkozik, mivel egy autóst lekaptak 140-nel asszem lakott területen, és arra hivatkozott, hogy MaO-n m/s a hivatalos mértékegység ha nincs más feltüntetve. Az autós egyébként elbukta a pert :)