• feamatar
    #44
    a fejlesztők havi fizetést kapnak. Ha kész a játék kapnak bónuszt is, esetleg, ha olyan a szerződésük részt az eladásokból. A fejlesztők alkalmazottak. Egy szoftverfejlesztő cég alkalmazottjai, akikbe a kiadó fektet be, méghozzá úgy, hogy a játékfejlesztés elég nagy kockázattal jár.
    2 további tény: a játékok az első hetekben termelik a profit 80%át.
    A játékok csak igen kishányada térül meg mint befektetés.
    Azonban a játékfejlesztő normális kiadónál minden hónapban megkapja a bérét. És emellett ha egy cég profitot termel, akkor azt visszaforgathatja további fejlesztésekbe.
    És még hogy további szomorú tényeket is mondjak neked: a játék jogai nem azt illetik meg aki Zelda gatyáját festette, hanem vagy a stúdiót vagy a kiadót. Ez így ment már az Atari VCS idejében is, meg a Commodore 64 idejében. Az hogy akkoriban a fejlesztőstúdió lehetett 5 fő is, ez csupán azt tette lehetővé, hogy a tulaj megegyezzen a fejlesztővel. De pl. ott a LucasArts a 80as években: ott az alkalmazottaknak fix fizetése volt, no meg persze bónuszok, de nehogy azt hidd hogy akkoriban is évek után kaptak a termékből részt.
    Meg még jó hogy nem én reklamálok a munkahelyemen, hogy az én általam leadott kódból még kapjak részesedést minden eladott termék után. Az anyagi kockázatot ,ismétlem önmagam, nem én vállalom, hanem a cég amikor hónapokig fizeti a zsét.