• argab
    #56
    "Az hogy meg az avatar NÉHOL nem is volt 3d, képzeld ezt a saját szememmel láttam. Vagy te minek nevezed azt hogy egy 3d-és vászonról szemüveg nélkül egyszer nem látok semmit(élőszereplős rész) aztán átmegy cgi-be és hoppá mindent látok! Aztán megint nem látok semmit(cgi rész) és aztán megint mindent. Szóval igen rengeteg rész van ami csak 2d, de ha nem hiszed menj el a moziba és szemüveg nélkül nézd végig a filmet."

    Ez alatt nem tudom pontosan mit értesz, csak sejtésem van. De próbálj ki valamit: nézz meg egy közeli dolgot (mondjuk egy kézbe fogott, élére fordított mobiltelefont) csak a bal szemeddel, aztán csak a jobb szemeddel, a látószögbeli különbségek miatt teljesen más szögből érzékeled ők. Ha utána kinézel az ablakon, és elnézel a távolba (mondjuk egy párszáz méterre lévő házra), akkor hiába nézegeted akármelyik szemeddel, tulajdonképpen ugyanazt látod. Ha ezt most a 3D-s vetítésre vonatkoztatjuk, a közeli dolgokat tartalmazó jelenetekben nagy átlapolást látsz a két szemnek szánt képek között, mert jelentősen különbözik a két szemből a látószög, de ha olyan jelenetet vizsgálunk, ahol főleg távoli dolgok jelennek csak meg a vásznon, a két kép szinte teljesen átlapolódik, mert a távoli dolgokhoz vonatkozó látószögbeli különbség minimális.