• Dodo55
    #33
    Az a baj, hogy az újabb játékok képi világa max grafikára van hangolva.
    Ha leveszel 1-2 fényeffektet, akkor minden műanyag lesz, hiába van jó felbontás, meg textúra, objektumminőség beállítva.
    Vagy ha az effekteket nem veszed le, viszont a textúrával spórolsz, akkor szép lesz ugyan a kép, de közelebbről megnézve egyszerűen csúnya.
    A felbontással ugyan jól lehet spórolni, 1024x768-ban szinte minden szépen fut elég magas grafikával a gépemen, pedig nem egy mai darab. De LCD-m van, aminek a natív felbontása 1280x1024, és kisebb felbontáson elkeni a képet, FPS-ekben pl a célzást ez eléggé nehezíti, arról meg ne is beszéljünk, hogy élsimítás nélkül nagyon csúnyák az élek így.

    Egyszerűen arról van szó, hogy a mai játékokba nem építenek alacsonyabb teljesítményigényű effekteket, vagy bekapcsolod őket, és akkor jól néz ki minden, vagy abszolút kikapcsolod, és akkor mintha egy rajzfilmet néznél.

    Ott van pl a Source engine, abban jól megoldották a dolgokat. Mai szemmel is nagyon jól tud kinézni, alacsonyabb grafikán sem veszít az élethűségéből. És az egésznek a titka, hogy a legtöbb effekt becsapós, mert nagyon primitívek, de igényesen vannak megvalósítva. A specular mapping pl nagyon szép tud lenni, de leeszik vagy 30% FPS-t, mert realtime. A Sourceban cubemapek vannak, amiket előre legenerál az engine, a pályaszerkesztőben kell megadni a forrásképek helyét, és ha megfelelően vannak elhelyezve, akkor igen szép hatás érhető el velük különösebb teljesítményromlás nélkül. Persze a specular mapping azért szebb.