egy dirt stílusra lefordítva a jó fizika eredméynezhet látványos töréseket,részletes törést.
környezeti sajátosságok pl a sárba maradt nyomok,különböző tereptárgyak átrendezése nem pl h van 1 útjelző tábla ami ha 200-al belerohanunk is úgymarad mint annó a 4-be.
Fizika midnen játéknál nagyon fontos(kivéve az ilyen quake féléket)
főképp a terep rombolhatósága illetve a karakterek mozgása és ezzel eggyüt sokkal reálisabban tud visszadni egy szitut, ez viszont nem közös a szimulálással.
pl van egy lövöldözős játék amibe ha jó fizika van sok interekciót tudunk a környezettel folytatni így ahol gynege ott kb max annyit h egy szék mögébújunk ami minden lövést felfog, nem veszi figyelembe a réseket,lövedék típust fajtát.
ennek még midnig nem sok köze vna a szimulátori valósághoz csak jobb játékélményt nyújt.