Duna - Tisza Csatorna előnyei, hátrányai, megvalósulási esélyei
  • tomcat1
    #29
    Egy érdekes hozzászólás a témában:

    "Éppen tudnék név szerint úgy tucatnyi hajót felsorolni, amelyeknek körbe kellett császkálni az elmúlt egy évben, de nyilván ez nem az az igény, amiről kérdezel. Viszont vannak -ma már elég nagy hajóparkkal rendelkező - hajóstársaságok, amelyeknek a Tiszán és a Dunán is vannak egységeik, ezek mozgatása egyik folyóról a másikra elég körülményes .
    Távlatilag persze inkább az a jelentősége egy ilyen tervnek, hogy a csatornával a Tisza is bekapcsolható lenne a DMR (Duna-Majna-Rajna csatorna) vízrendszerébe, Szolnokról Rotterdamig átrakás nélkül juthatna el az áru. A Dunán jelenleg is járnak ún."csatornahajók", ezek az 1200 tonna körüli, 80-110m hosszú hajók (önmaguktól mozgásra képesek- önjárók), át tudnának járni.
    Szállítási igény van, elég, ha csak arra gondolok, mennyi kamion közlekedik a 4-es, 3-as utakon.
    Az idegenforgalomról nem is beszélve- jelenleg egy, (az is francia!!!!) hajóstársaság közlekedtet luxus kabinos hajót a Tiszára, azonban most már ötödik éve minden útján full kihasználtsággal.
    Nyilván, rövidebb úton, a kerülő költségeit megspórolva valószínűleg többen gondolnák úgy, hogy érdemes a nyugati (főleg ausztrál (!), amerikai, belga, holland, stb) utasaikat a Tisza szépségeivel megismertetni."