Hadviselés a világűrben


  • Irasidus
    #913
    Így van, a kákán is csomót keresek, ha arról van szó, hogy valami hogyan működik. Ugyebár a mérnöknek sem ezt mondod, hogy kákán is csomót keres, amikor a házadat tervezteted és közli, hogy az ötleted nem lesz jó, mert összedől a ház? (Orvosi példáról nem beszélve.) Egy valóság van, és ha arra keressük a választ hogyan működik, mi lehetséges akkor csak ez az egyetlen járható út van. Ha meséről, vagy scifiről szól ez a topic, szólj, mert félre értettem, és akkor elnézést visszavonulok!

    Az előbb írtam, nem egyenes vektorok mentén mozognak az űrhajók, vagy égitestek, hanem valamilyen kúpszelet mentén történik. Ha nem ismerjük ennek a kúpszeletnek, vagyis a pályának az alakját akkor fogalmad sincs, hol lesz a következő pillanatban. Azzal, hogy ismered valaminek a távolságát még nem fogod a pálya alakját meghatározni. Minden mozgás valamilyen csillag irányában történik, ezt belátni némi logika elég lenne. Ahhoz, hogy meghatározz egy űrhajó pályát szükség van a pályaelemeinek ismeretére, azzal te nem fogod a "pozícióját" ismerni, hogy láttad. Elméletileg 6 adat szükséges a pályaelem számításához, a valóságban viszont egy kicsit bonyolultabb.

    Pálya a valóságban móricka ábrával:


    Itt van egy szintén móricka ábra, hogy hány adat szükséges a pozíció megadásához, ezen adatok hiányában nem tudod hol van az űrhajó, és főleg nem tudod merre halad a kúpszelet mentén:


    Elárulom holt tart az ilyen szimuláció, egy vektorból te soha fogsz meghatározni pályát, ott tartunk. Ki fogom, egy pillanat.
    Utoljára szerkesztette: Irasidus, 2016.01.02. 14:25:20