Hadviselés a világűrben


  • [NST]Cifu
    #299
    Őőőő...

    Ha egy bolygót vagy keringési pályát (pl. Föld-Nap Lagrange pontot) védesz, akkor még mindig előnyben vagy.

    Akármerről is jön a "támadó" vagy a "támadók", nekik komoly energiabefektetés szükséges, hogy elérjenek téged - a főhajtóművük által. Az pedig feltűnővé teszi őket. Tehát látod, honnan indulnak, sőt, meg tudod becsülni, milyen pályán érkeznek. Itt máris trükközhet a védő csapat, mert a várható beérkezési pálya mentén felállíthat egyfajta "aknákból" (felfegyverzet műholdakból, űrszondákból) egy védelmi vonalat. Ne feledjük, hogy legalábbis belátható időn belül egy Föld-Mars távolságot a két bolygó közeli állapotában - ami ugyebár csillagászati szempontból roppant kicsi távolság - megtenni bizony hónapok kérdése. Ahhoz, hogy 1 héten belül megtegyük ezt, 1MW energiára van szükségünk 1kg űrhajótömeghez!



    Ez persze nem elérhetetlen, például az Orion-féle megoldással (ahol a tolóerőt effektíve irányított nukleáris robbanással hozzuk létre).




    A másik rész viszont a "védők" esete. Jobban belegondolva, végül is egy "védő" űrhajónak nincs szüksége gigantikus DeltaV értékekre, hiszen úgy sem szándékozik elhagyni a bolygó (vagy hold) gravitációs mezejét. Tehát nem is annyira űrhajó, mint inkább egy mobil űrbázis, vagy űrerőd. A tömegéből így csak kis mennyiséget takar az üzemanyag, és jóval többet a fegyverzet és a páncélzat.

    Természetesen a támadók részéről üdvös dolog, ha egyszerre több irányból támadnak, így a védőknek meg kell osztania a figyelmét. Csakhogy ismét visszautalnék a távolság problémájára. Egy 10km/s DeltaV értékkel bíró támadó rakéta akár több millió km távolságból is elindítható a beérkező támadók irányába. A beérkező hajó önvédelmi rendszereit ha túl tudod terhelni, akkor akár félúton is meg tudod semmisíteni őket.

    Sőt, akár kinetikai lövedékeket is használhatsz, hiszen ha a beérkező támadó pályáját ismered, akkor elég annak a pályáját végiglőnöd, hogy folyamatosan kisebb pályakorrekciókra kényszerítsd. Kicsit "Torpedo" (a játék) utánérzés, hiszen úgy lősz ki lövedéket, hogy az legfeljebb kis mértékben képes a pályáját változtatni (mint a mai irányított tüzérségi lövedékek), de a támadó oldaláról nézve minden ilyen lövedéket komolyan kell venni, és a drága üzemanyagot pazarolva elkerülni, vagy a közel-védelmi lézerekkel, ágyúkkal semlegesíteni őket.

    Akár egyetlen védő hajó is előnyben van e téren, hiszen az ellene indított nagy DeltaV értékű rakétákat kicselezheti ha más keringési pályájára áll. Például amikor a rakéta beérkezne, éppen a bolygó túloldalán van a védő űrhajó/űrbázis. A rakétának elég intelligensnek kell lennie, hogy ezt a helyzetet felmérje, és adott esetben megpróbálja megsaccolni, pontosan hol is lehet majd a célpontja, és ha nem rendelkezik elég DeltaV-vel, hogy egy új találkozási/találati pontot elérjen, akkor ártalmatlanul fog elsuhanni a bolygó/hold mellett.