
Sid Meier's Civilization
-
Mabi #4600 "Rosszul közelíted meg. Modellező engine van és nem ilyen "józan ész". Ameddig szám és valszám modellezés van, addig lesz ilyen végeredmény. Pont."
Mert a modellező engine-be olyan nagyon bonyolult lenne lefejleszteni, hogy a józan észnek megfelelően mondjuk egy crossbowman range támadása ne ejthessen sebet egy csatahajón? Vagy lehetetlen küldetés lenne, hogy egy lovag ne sebezzen már meg egy légi egységet (helikoptert)?
"Egyébként a Civ még ott érhetne el jobb (bár értelmetlen erőlködés) eredményt, ha a tech tree egyes elemei egységspecifikusan még hatnának egy csomó mindenre."
Ez most is így van, pl. Horseman + stirrup = knight
vagy: tank + composites + uranium = modern tank stb.
És ahogy írtad is, pénzért lehet upgrade-elni a meglévő egységeket.
Egyébként igen, "csal" az MI de ezt mindig is tudtuk. De emellett a IV. részben sikerült összehozni egy többé-kevésbé értelmes MI-t és egy többé-kevésbé logikus diplomáciát (azzal együtt, hogy persze voltak ott is hülyeségek). Hogyan lehetett ekkorát visszalépni tizenakárhány év alatt? Meg a másik: ha már csal, miért nem valami egyenletesebb módon (pl. az összes yield-hez folyamatosan hozzáad 10%-ot)? És akkor kevésbé történne meg, hogy az eleje nehéz, azt valahogy túl kell élni, aztán kb. a reneszánsz kortól meg unalmas, mert nem ellenfél egyik sem.
Utoljára szerkesztette: Mabi, 2019.01.07. 13:03:04