
Sid Meier's Civilization
-
#4149
Ez nem fröcsögés...
Mióta vált fröcsögéssé az, hogy pro és kontra megnézi és leírja valaki, hogy mitől lesz jó vagy jobb egy széria 6. tagja?
A VI rész nagy hibája pontosan az, hogy inkább csak másabb, mint az V, de ettől a játék fázisai valahogy dettó ugyanazok nálam, csak máshogy csinálom. Az 6. rész hiába pontosan ugyanazok megspékelve a civilopedia hiányosságaival, mint a korábbi részeké.
A Civ VI inkább másabb, és az alapjátékot összevetve a megalkozott rendszer sokkal jobb, mint az 5. részm de egyszerűen ebből semmi nem látszik. A játékmenet gyakorlatialg 1:1-ben Civ 4/5. Mi az, ami tetszik?
A great leader system és a csodák egyértelműen jobbak.
A district rendszer jó, csak a folyamatosan növekvő ár és a workerekre ugyanez picit félreviszi a végén a játékmenetet, de ezzel egyeütt lehet élni. A kétféle tree és a civis rendszer sokkal jobb, mint a 5. rész. A kikitős districtért külön piros pont, hogy nem kell tengerparta építkezni végre hajóépítésért.
A trade route nagyon jó, bár ott még a felső résznél nem láttam azt, hogy mikor kap mindkét fél valamit egy trade routból, talán valami csoda csinál ilyet.
A single/corps/army is kellemes újítás.
A luxus elosztása és as housing is jópofa újtás.
A város termelésének optimalizálása a gombokkal és többféle prioritás és egyesek kizárása is elég jó.
A civis rendszer sokkal jobb, csak a különféle államformák között talán picit nagy a táv.
Az apró fejlődési lehetősége a két fejlődési ággal sokkal jobb, mint a V.
A resource harvest is jó főleg a district rendszerrel kombózva.
A kémkedés is jobb, csak talán picit lassú a 6-8 körös átfutás egy feladatnál főleg, hogy előbb mindig fel kell nyomni a sikeresség arányát. Az is jó, hogy a kémekkel lehet üzletelni bár azt az opciót hiányolom, hogy üzenetként átadod az ügynök hulláját, vagy kettős ügynökként használni stb. (Ez sanszosan DLC lesz...)
Futás közben a játék sebessége már elmegy, de a betöltési idő valami horror. A C64-es korszakot idézi...
A great works és annak lopása, előállítása és tradelése iszonyat jó a cult. győzelemhez meg úgy általánban.
És még számtalan más dolog van, ami nagyon tetszik benne.
Mi baj? Az., hogy ezek szinte teljesen elvésznek ott, hogy a kőhülye MI mindent tönkretesz és továbbra is atomcsaló és látszik, hogy a csalás teljesen ötletszerű és a játékoshoz van valamennyire igazítva.
Egyszerűen nevetséges, hogy a Firaxis, aki a 3. rész óta fejleszti a szériát [15+ év alatt nem volt képes egy épkézláb MI-t írni, ami nem kőhülye. Valahol vicces, hogy prince szinten a hozzám képes hangyafasznyi erővel rendelkező és már egyszer elvert nép követelőzget... A másik ellen hadat üzem, nem csinál semmit, majd 5 kör múlva békét köt. -20 feletti viszonnyal mégis narancssárga feje van a viszonynál... WTF..? Most akkor vagy a display szar vagy a motor ezen része... És ezek még a legkisebb hülyeségei az MI-nek.
Továbbra is semmi értelme továbbra az olyan népeknek, amig a végjátékban adnak bónuszt, mert minél nehezebb szinten játszol, annál hamarabb szét kell verni minimum a két szomszédodat. Mire mész pl. a németek submarinjéval vagy a jenki P-51-gyel, ha a MI még prince szinten sem épít légierőt. Csak ezekkel nem megyek sokra, mikor az ókor elején a war-carttal lerohan a sumér vagy jön a római légiós vagy a görög falanx, stb. A hajadra kenheted a redcoat és egyéb egységeket, mert addigra régen szétvertek. (Persze a civ mazsolák könnyű szinten lehet, hogy elszenvednek eddig és akkor letartolják az MI-t, de price szinten nem fordítasz már ezekkel.
A vallás továbbra is számomra olyan, hogy mintha ott sem lenne, mert pont az van, mint a korábbi részeknél, magasabb szinten kinek van erőforrás vallást alapítani? Másra kell az, szétcsapni az ellen fejét...
Nincs diplomacy overview ablak vagy táblázat, ami egyszerűen vicc, hogy ezt a hibát a 4. és / vagy 5. résznél is előadták. Úgy kell összelegózni, hogy akkor ki kivel milyen viszonyban van. Ez kb. akkora hiba, mintha az Excelben nem lenne matematikai művelet. Mondjuk amíg a diplomácia ilyen vicces, addig ez nem súlyos...
A hülye és csaló MI miatt most is probléma az, hogy mindent elárasztanak az egységek és nem lehet mozogni rendesen. Még azt sem lehet megcsinálni. hogy a nem harci archeológius ásni tudjon, ha mozog az ellen.
Az útépítés költsége nevetséges főleg úgy, hogy meg sem éri még a modern korban is alig mozognak gyorsabban az gyalogosok belföldön, mint az ókorban. Mi ez a faszság...? Közben a great leaderek meg teleportálhatnak városok között...
Alapvetően több a jó, mint rossz, csak az az egy nagy hiba szinte kétvállra fekteti a játékot.