
Sid Meier's Civilization
-
Nabunaid #37 Szerintem nem csak az erőforrásokkal kapcsolatosak lehetnek a civic-ek, hanem egyéb bónuszokat is adnak, lásd lejjebb. Azt olvastam egyébként, hogy az egyik ág pl. kimondottan a vallás lesz, ugyanis olyan formában, ahogy a 4-ben volt, törlik, mivel a diplomáciát leszűkítette és ezen is változtatni akartak.
Folytassuk az információs áradatot, hevenyészve lefordítottam egy friss cikket. Aki szeretné eredetiben olvasni az itt meg teheti:
Escapist
Itt pedig cikk lényege:
Mivel egy egység lehet egy mezőn, a leghatékonyabb ha vonalba rendezed az egységeidet, a távolsági egységeket mint az ágyú védekező pozícióba, hogy elérd a támadókat, de úgy, hogy azért védve legyenek. Ráadásul az egységek +15% bónuszt kapnak támadásra ha egy baráti egység áll mellette. A harci változások azt szolgálják, hogy ne lehessen többé verhetetlen csoportokban mozgatni az egységeket. A készítők szerint ha okosan választjuk meg az egységeket és ügyesen kihasználjuk a terepviszonyokat valamint van egy kis stratégiai érzékünk akkor pl. egy riflemen három ellenséget is simán visszaver. A készítők elmondták, hogy korábban a nagy termelő kapacitású civilizációk óriási seregeikkel legázolták a másikat, de most ha jó hadvezér vagy akkor sokáig kitarthatsz ellenük.
Most ha elfoglalsz egy várost nem csak a birodalmadhoz csatolhatod vagy földig rombolhatod – ami amúgy most minden lakos után egy körbe kerül… - hanem bábkormányt hozhat létre a városban ami azt jelenti, hogy a város minden forrása /arany, kultúra, kutatás/ a tiéd lesz, de nem irányíthatod, hogy mit termel éppen. Így csökkentheted az elfoglalt város elégedetlenségét például.
A másik nagy újítás, hogy a szárazföldi egységek a tengerhez érve egyszerűen hajóra szállnak, így nagyban könnyítik a korábbi részekben körülményes tengeri inváziót. Arra azért figyeljünk, hogy ezek az egységek teljesen védtelenek lesznek a valódi tengeri egységekkel szemben, így gondoskodnunk kell a védelmükről!
A másik nagy újítás az ún. civic-ek kultúrához kötése. Azaz lesz 10 ága a társadalom politikai beállításoknak, amelyeket aztán a megtermelt kultúra pontokkal szerezhetünk meg, természetesen ha elértük az adott fejlettséget! Rendkívül hatékony dolgokat érhetünk el ezekkel a civic-ekkel, így a kultúra nagyon fontos része lesz a játéknak. A 10 civic ág mindegyikében 4-5 kiváltható dolog lesz, amennyiben pedig a 10 ágból bármely 6 ágban minden civic-et megvettünk elérhetővé válik az Utópia nevű világcsoda, melyet megépítve kulturális győzelmet értünk el a játékban!
A civic-ek hatékonyságára példaként hozták fel a Tradíció ágban lévő Arisztokráciát ami 33% bónuszt ad a világcsodák építéséhez… Szóval nem gyenge dolgok lesznek. Mivel mind a 10 ágat úgysem tudjuk kimaxolni így a céljainknak leginkább megfelelőket válogathatjuk össze!
A tudományos győzelemhez továbbra is űrhajót kell építeni és elérni a legközelebbi csillagot. Egy apró különbség lesz, mégpedig ha elkészült egy űrhajó modul akkor azt teherautón a fővárosba kell szállítani, így az ellenfélnek marad egy csekély esélye, hogy keresztbe tegyen nekünk. A cikket jegyző újságíró is így járt, Montezuma űrhajója már szinte startra kész volt, egy darab hiányzott hozzá, de mivel az aztékok rettentően beerődítettek tankelhárító és légelhárító egységekkel így már csak az atombomba bevetése maradt. Az atomcsapás egyébként rettentően látványos, az egész képernyő kivilágosodik a villanástól és óriás gombafelhő jelenik meg a célpont felett.
Nagyjából ennyi a cikk.