civilizationbanner.jpg

Sid Meier's Civilization
  • NEXUS6
    #163
    Na ez lesz az a rész amire azonnal fogok valami modot keresni/csinálni!


    Mi a koncepció?
    Mert az nem derül ki. Különböző társadalomhoz köthető dolgok vannak összehányva minden rendszer nélkül. Aki olvasott már legalább egy társadalom tudományokkal kapcsolatos könyvet (és ebbe az általános iskolás tankönyvek is beleértendők), vagy látott már belülről államvezetést az max röhög, de inkább csak égnek áll a haja.

    Szerintem annyit kéne csak csinálni, hogy megnézik, mi az az 5-6 alap minisztérium, ami minden állam kormányában benne van, majd megnézni, hogy azokon a területeken milyen eltérések vannak az egyes országok között, vagy milyen változások láthatók a történelmi fejlődés során.

    A CivIV-ben egy ilyen logika még valamilyen szinten nyomon követhető, de az alapjátékokban sem tökéletes. Ennél jobbak azok a megoldások, amiket némelyik modban megcsináltak, változatosabbak is.

    Ez viszont egy káosz. Az lesz a dúrva, hogy a kiegyensúlyozás eszközeként lehetne alkalmazni, de ehelyett olyan szinten nyúl bele a játékba, hogy épp ezt kéne valahogy kiegyensúlyozni.

    "2)Liberty. Azok válasszák akik gyorsan akarnak terjeszkedni. Ahogy felvesszük a telepesek gyártása azonnal 50%-al gyorsul... "
    Kész, a játék meg van nyerve, ha a többiek nem választják. Ennyi.
    Szal épp ezért valszeg be lesz állítva, hogy az AI is választja a nehézségi szint növekedésével, alapból meg nem. De így legalább nem mondják, hogy csal az AI, mert nem csal az csak egyre okosabb!

    Szégyen!

    "- Totális háború: +33% sebzés az egységeinknek 20 körön át"
    Kúl! Promó rendszernek, egységek fenntartásának akkor meg mi értelme?
    Csak mert akkor 2 háború között nem tartok fenn hadsereget, hanem a költségüket a fejlesztésbe invesztálom. Aztán pár kör alatt legyártok annyi egységet, amennyit tudok, aztán ezt kiválasztva bárkit megtámadok. 20 kör alatt bármilyen nagy birodalommal lehet végezni, hozzáteszem, és talán ezért a legtöbb háború nem tart eddig.
    Adjanak 5-10% bónuszt max 5 körig az is bőven elég lenne!

    Mondom, tisztára mint egy kezdő hobbi modder olyan ez a fejlesztő csapat, mindenre agynélkül adnak hatalmas bónuszokat - kamatos kamatról, meg exponenciális növekedésről vajon halottak már? A 2%-is azt okoz, nem hogy a 20-30-50%!!! Nem tudom milyen lesz a játék. Lehet hogy nagyon jó, csak ezekkel a hatalmas bónuszokkal a saját dolgukat nehezítik. Ha lenne egy átgondolt, belső logikával, dinamikával rendelkező rendszer, akkor nem kéne mesterségesen agyonszkriptelni a játékot, az AI-t. Mert ennek pontosan ez lesz a vége!