
Sid Meier's Civilization
-
#1105
Szerintem ennél sokkal egyszerűbb módon döntött, hogy mit ad oda, és mit nem. Elsősorban az adott tech kutatási pontban kifejezett ára számított, aztán az, hogy kinek van még meg, meg hogy mennyire új. Ja, meg talán az is, hogy neked mikor lesz meg önállóan. Amikor belekezdtél egy techbe, az istennek nem adta oda, ha meg már csak 1 körre voltál, akkor meg bagóért tukmálta rád.
A játék elején egy monarchia elcserélésével simán be lehetett gyűjteni az összes korábbi kis tudományt, és onnantól előnyben voltál az összes géppel szemben.
Ja, civ4-et nem játszottam noble fokozatnál nehezebben, mert ott nem csak az AI kapott bónuszt, hanem én is büntetést, úgyhogy lófasz a seggükbe, nemár engem húzzon vissza! Ez pl azért jó változás, csaljon a gép, ha máshogy nem megy, kapjon annyi bónuszt, amennyit jólesik, de ne engem büntessen már a játék!
Az összetettség tényleg csökkent, de szerintem nem annyira drasztikusan. Azt meg fel kell fogni, hogy Meierék nem valóságszimulátort gyártanak, hanem játékot. Egy bizonyos fokú összetettségnél szándékosan nem bonyolítják tovább. "Covert Action rule", cégpolitika. (Volt a Covert Action c. játékuk, ami meggyőződésük szerint azért lett bukta, mert túl sok mindent pakoltak bele, túlságosan bonyolult lett. Azóta erre tudatosan figyelnek.)