
Sid Meier's Civilization
-
#1102
A CivIV fejlesztett AI modja bizony tudott meglepetéseket okozni, na jó, nem volt ilyen sík gyógyós.
Technológia csere. Háát, azért ebben is ügyesen csinálta a CivIV AI, ha nem is nagyon kúlon, de pl, bizonyos technológiákat égre földre nem volt hajlandó elcserélni, és azt nagyjából nagyon jól felmérte, hogy neked meddig lenne az a technológia nagyon jó. Ha hátrányban volt persze, hogy mindent elfogadott, és így mondjuk relatíve még jobban előnybe kerültél, de ha ő vezetett, akkor nem lehetett átbaxni az agyát a diplomáciával. Itt sokkal engedékenyebb.
A RUSE tényleg RTS, azonban nagyon arin megoldották, hogy ha kizúmolsz, akkor az egységek átmennek szimbólkus alakzatba, a végén meg térképet látsz. Itt ez a fajta intelligens megoldás nincs. Vannak az egységek, akik most már marhára reálisan akarnak kinézni, mozogni, miközben az egységek valójában továbbra is szimbólikus jellegűek, legalább is elvileg. Aminek ellentmond az hogy egy hexen csak 1 lehet belőlük.
A hex bevezetése szerintem is jó ötlet volt, csak az nem világos, hogy ezért miért kellett rombadönteni az eddig szépen fejlődő összetettséget.