• Pares
    #80
    Először is rám vonatkozó rész:

    "Miért az első részről beszéltem? Mert én egyelőre azzal játszottam, elsősorban arra épít a második rész, és mert Parest már láttam korábban annak a hibáit is kimagyarázni, mintegy bebizonyítandó, hogy egy majdnem tökéletes játék."

    Jajj, bocs, de ezt hol álmodtad? Először is én végig a kettes részről írtam, másodszor meg külön leírtam, hogy egyik rész se tökéletes, és a harmadik se lesz az. Csak annyit írtam, hogy szerintem nagyon jó, kitűnő a második része. Arról is írtam, hogy én mit tartok benne hibáknak. Szóval mi-van?

    A többiről:

    "A Mass Effect bizony egy félkarú óriás. Olyan alapvető hibákat vonultat fel, mint a botrányosan repetitív mellékküldetések, a stílushoz mérten rövid főszál, a nagyon gyenge inventory, a mindkét platformon jelentkező bugok és/vagy technikai problémák, hogy a túl könnyen kimaxolható képességekről és anyagiakról ne is beszéljünk. Ezért egy kevésbé ismert - mondjuk - német RPG-t szétszednének, pedig éppen egy BioWare esetében lennének jogosak a nagyobb elvárások."

    Ha az első részről beszélsz, akkor tökéletesen egyet értek veled! A fejlődésrendszer, az inventory és a loot véleményem szerint silányan volt kivitelezve. Azért megjegyezném, hogy az első rész az egyértelmű hibái ellenére is remek lett, én nagyon élveztem az első részt is. Viszont a második részben ezeket a hibákat egytől egyik próbálták (a játékosok véleményeire hallgatva!) kijavítani. Vannak páran, akiknek nem tetszenek ezek az újítások, de az összképet nézve szerintem egyértelműen nagyot javítottak a játékon.

    "egyszerűen rossz látni, hogy egy-egy agyondicsért játék esetében egyesek mennyire elveszítik a realitásérzéküket, ha a hibáit kell megítélni. Manapság (?) mintha túlértékelnék a nagyobb címeket. Viszont a BioWare játékai azok közé tartoznak, melyek még hibáik ellenére is megérdemlik a dicséretet."

    Ennek nagyon egyszerű magyarázata van: Az egyesek által itt emlegett "hibák" egyszerűen szubjektív vélemények. Valaki szerint "rossz" egy eleme a játéknak, mert ő máshogy szerette volna, szerintem meg jobb, mint az első rész kivitelezése. A döntő többség (első rész játékosai, kritikusok) szerint nagyon jól sikerült a második része, összességében remek az összhatása. Szóval itt nem olyan hibákról van szó, amik objektívan meghatározhatók, mint az összeomlások, a grafikai hibák, stb. Az ilyen hibákból hála Istennek azért nagyon kevés van. Viszont hogy példának mondjak egy igazi bug-ot, megemlítem, hogy ha a misszió előtt beállítasz egy sisakot magadnak, akkor az marad végig, nem tudod változtatni, szóval megesik, hogy sisakon keresztül is megismernek, sisakon keresztül piálsz, stb. Vagy hogy a fegyvereknél csak a bónuszt látod, az alap stat-ot nem. Ezeket viszont lehet patch-en keresztül javítani. Az ilyen bugok tekintetében egy DA:O-val össze se lehet hasonlítani, az ehez képest egy nagy rakás sz*r volt, egy bughalmaz. Röviden ennyi.