djhambi#344
"Igen szétosztották, nagyjából maguk között, meg viszonylag felesleges fejlesztésekre, hánymilliárd ment el csak a 4-es metrora (máshol negyed annyiból jobbat építettek, de ez már részlet kérdés), és még mennyi kellene, és még lehetne sorolni."
Nem ezt érem KF alatt. A négyes metró az Erzsébet kiályné útjától a Ferenciek teréig tartó úszakaszon közlekedő kb. 10 klönböző buszjáratot szeretné felváltani. (A rohadó buszokkal.) Itt a buszok tömve vannak, holott minden lámpánál 2-4 busz ácsorog egymás után a Blahán. Egyetértünk abban, hogy az építés során kicsorgattak sok-sok pénzt. De ez nem a 4-es metró ötletének a hibája. Radikálsan csökentené Budapest szennyezettségét. Tavaly a szmogriadóban pont ezen városszakasz volt leginkább érintett.
Nem vagyok nyelvész, de van egy ismerősöm, aki az, ha találkozok vele, megkérdezem, hogy milyen okból rokonítottak a finn-ugorokkal? De ne mondd, hogy a mondák a bionyíték a nyelvi leletekkel szemben. Ez olyan, mint mikor a piramisos topicban a Daniken-fanok azzal érveltek, hogy az egyiptomi mondákban égi városok meg égről leszállt istenek vannak, ergo földönkívüliek. Te elhiszed a keresztény csodákat? A 7 nap alatt teremtett világot? Sokszor tanulságos mesék, de csak mesék.
"aztán megírta a Sorstalanságot, ami a legtöbb irodalmár szerint is szörnyű, még akkor is teli van hazugságokkal és ellentmondásokkal ha a jelenlegi hivatalos holokausztot elfogadjuk"
A hazugságok és ellentmondások a művész meg nem értettsége. Ugyanis szakít a hagyomáynos holokauszt-formával, és egy teljesen más szemszögből adja elő, és ez benne az újító. Új mondanivalót ad egy művészileg elcsépelt témának. És hiszitek, vagy sem, a művészet ezen része különbözteti meg a művészt a művészet-utánzóktól. Mindenki le tud írni történeteket, de újat alkotni nehezebb dolog. A művészet akkor igazi, ha új értelmet adunk egy dolognak. Petőfi Alföldje újító volt, mert szakít a vadregényes tájjal, az egyszerű, hétköznapi pusztában látta a szépséget. Ady új módon közelítette meg a pénz fogalmát és a magyarságot "Mégis győztes, új, és magyar." Móricz parasztábrázolása szakít a Mikszáthi mókás, magyarázós parasztokkal. De beillik a sorba babits humánuma, József Attila újszerű világszemlélete, Radnóti magyarsághoz való ragaszkodása, s kecses, de balladisztikus eleganciája, de kitérhetnék zenére, festészetre, építészere is. A művészet, az alkotás akkor igazi, ha valami újat adunk vele, ami hozzárak az eddigi művészethez, valami újat kitalálni pedig a látszat ellenére veszettül nehéz. Mert meglévő tapasztalatodból, és intelligenciádból kell továbbfejlődni, és hozzátenni önmaagdhoz, a területeden belül jobbnak kell lenni, mint a világon bárki. (Mégha az a terület annyit jelent, hogy magyar parasztnovellákat írok, tehát ilyen szűk területről beszélek.) A mondanivaló mellett a művészetnek egyfajta formai igényességnek is meg kell felelnie. Így bárki, aki lekicsinyli Kerész munkásságát, elmehet a búsba. valószínűleg a téma "szerencsés" volt, hogy 50 évvel a holokauszt után megkaphatta kitüntetését, de tegyük hozzá, hogy '78-ban írta. ÉS mindaz az ábrázolás, ahogy a szó szerint buta, bugyuta, bárgyú, még a zsidó hagyományokat sem ismerő fiú a könyv végére felnő, ez a folyamat, és az az elfogadottság, hogy mindez természetes, ez a rendhagyó újító szellem Kertész hagyatéka.
"A holokauszt-cáfolók ellen mindent be kell vetni"
Kilószámra vannak felvételek, képek, Auschwitz mellet van egy tó, aminek az alja fehér színű a mésztől, mert az elhamvasztott zsidók maradványait egyszerűen beleöntötték. A rengeteg szemtanú, akik megélték, sokan erős férfiak, de máig nem tudnak beszélni a megéltekről sírás nélkül. Holokauszttagadás? Csak egy újabb összeesküvés-elmélet az ufóhívés, az olajvállalatok kivégzései, a multik egyeduralma és az amerikai katonákba való agyiányító chipek beültetése mellé.