• NEXUS6
    #50
    :D
    Jó zárszó és sajna igaz is.

    Hát igen.
    Bizonyos szempontból ellentmondásos, sőt ellenszenves személyiségnek tűnik nekem Cameron. Amit írsz, hogy keményen megmondta, hogy hogy legyen és kész-passz, az beleillik, a róla bennem is kialakuló képbe.
    Az alkotás mindig kísérletezés is, és minnél több ember szólhat bele, annál gazdagabb lesz a mű.
    Ennél a filmnél is azt éreztem, mint az új SW epizódoknál, hogy ott Lucas egyszerűen annyira elszállt magától, hogy fontos dolgokban nem engedte, hogy más nála tehetségesebb emberek is beleszóljanak, hogy részt vegyenek az ő alkotásában.

    Ebbe a csapdába szerintem itt Cameron is beleeshetett. Az Abyss-ban a T2-ben és a True Lies-ban neves színészekkel dolgozott, akik akarva akaratlanul alakították valszeg ezek a filmeket, egyrészt mert voltak ötleteik, másrészt mert talán Cameron sem merte őket olyan kemény kézzel fogni.
    Itt kevésbé tehetséges szereplőgárdával és talán keményebb irányítással dolgoztak. Mellesleg pedig egy motion capture szobában, ahol a film nagy része készült a színészek képességei minden bizonnyal nem jönnek át annyira, mint valós-díszletek között, valós forgatás alatt.

    Mi mégis a siker titka?
    Az hogy a scifi nem ment ki a divatból, talán nem az olyan hardcore szinten, mint a 2001. űrodüsszeia, hanem a SW féle űropera szintjén.
    Aztán az emberek igen is vágynak a 3D filmekre. Én is örülök ilyen szempontból ennek a filmnek. Azonban az, hogy hányan szídják, vagy istenítik ilyen szempontból, az az hogy milyen kevesen, jelzi hogy sajna éppen hogy megütötte a mértéket, még van fejlődni ebből a szempontból is.
    És hogy az emberek szeretik a klasszikus hálivúdi filmeket, klasszikus karakterekkel, kalsszikus történettel és klasszikus technikával elkészítve (vágás, kamera) - a klasszikus itt a sablonos szóval is behelyettesíthető:) Azonban minden civilizációnak megvan a saját színházi kultúrája, a görög színház, a japán no/kabuki színház, a Shakespeare drámái és a modern nyugat számára hálivúd. Ezeknek a színházi, színjátszási kultúráknak vannak szabályrendszerei, amiket egyrészt lehet feszegetni, de alapvetően be kell tartani.
    Nekem viszont csak annyi a gondom ilyen összefüggésben, ha egy filmet forradalminak, forradalmian tökéletesnek kiáltanak ki, az ne legyen már ilyen csak klasszikusan jó film.
    :)