Módosítások, új szabályok
  • autoszimulator
    #58
    ezért szar az egész. mennyivel egyszerűbb lenne lefektetni ott, hogy a körforgalomban a már benne haladónak van elsőbbsége. És akkor nem kellenek a hülye táblák, elég csak a kék kör alakú. Meg nem ártana tisztázni sokak számára, hogy jobb kéz szabály van, ha a körforgalmon belül két sáv van. Arról ne is beszéljük, amikor a bejárat és kijárat is egy vagy két sávos. Ezek elegye teljesen megkavarja az embereket. Persze, van aki annyit sem képes felfogni, hogy jobbra menjen be a körforgalomba.

    Mondjuk ahol körforgalomban, vagy bármilyen arra hasonlító útkereszteződésben jobb kéz szabályt alkalmaznak, akkor épp az értelmét veszíti el. A régi kereszteződések bonyolítása lenne csak, egy kör alakú pálya mentén. Főleg, hogy ebben a felfogásban akkor egyenrangú utak találkozásának minősülne, ami meg gyakran nem igaz ezeknél a körforgalmaknál, épp ezért is készülnek, hogy aki alsóbb rendű útról akar becsatlakozni, annak is legyen kis esélye, nőjön az áteresztőképesség... Ami az esetek kis százalékában sikerül is, bár lehetne sokkal dinamikusabb. Időben jelezni a kijárási szándékot, legalább akkor, ha látja a sofőr, hogy ahol ki akar menni, vannak behajtani szándékozó tagok. És hogy befelé menők az ilyenre azonnal reagáljanak, és menjenek is be, ne várják meg, míg kiürül a körforgalom...

    De ha már a kresznél tartunk, egy másik alapvető problémája: kb csak a jogászok és ügyvédek értik meg pontosan a szövegét. A lenti kis kép nagyon jól mutatja, hogy egy ép eszű embernek is át kell olvasnia kétszer, háromszor, mire felfogja, mégis miről van szó abban a pár sorban. Főleg annak fényében érdekes ez, hogy az asztal mögött, elméletben értelmetlen szövegeket kell bemagolni, majd beülsz kocsiba, és mint a #57 is mutatja, kapod az alapszintű infókat, melyek néha csak egy adott szituációban igazak. Ott sem az a cél, hogy megértsed, mi a francért várod meg azokat a kocsikat. A sofőrök kis százalékának jut csak eszébe a kérdésm magától, hogy miért nem jobb kéz szabály van itt.