#13
Oké, neked erőműved van, azért nem veszed észre, hogy a Ps igenis erőforrás-igényes. Egy mai nagyfelbontású (több Mpixeles) képpel dolgozva 2 Giga RAM mellett is nagyon megdolgoztatja a gépet. És akkor még csak egy képről van szó.
Tapasztalataim szerint a Photoshop nem alkalmas sem 3D-re – mert szép, meg jó, hogy a lehetőség benne van, mindenesetre szegényes és rettentő módon zabálja az erőforrásokat –, sem pedig igazán videóra, mert ott is elvérzik igen hamar. Ha már valaki videót akar szerkeszteni, akkor már inkább a Premiere-t használja, mert az arra való, és úgy van kialakítva, hogy jól felhasználja az erőforrásokat. Ha pedig valaki speciális effektusokat is akar a videóira, annak igénybe kell venni az After Effects-t. Ha pedig 3D-ről van szó, akkor a Max milliószor jobban fut és bármit, de tényleg bármit el lehet vele készíteni, ugyanez a helyzet a Blenderrel is, ami még egy lábbalhajtós gépen is elfut, és azzal is meg lehet csinálni bármit 3D-ben, csak érteni kell hozzá.
Számomra nem elvárás egy készerkesztőtől, hogy 3D-t illetve videót kezeljen, főleg, hogy néhány képkockától ledobja a láncot. Ugyanúgy, ahogy valamilyen módon szöveget is kezel, de azért nem lehet összehasonlítani egy szövegszerkesztővel. Nem arra van kitalálva.
Aztán pedig a fejlődés. A Flash állandóan fejlőik és egyre nagyobb tért hódít, a web nemkülönben – egyébként a web és a flash fejlődése kéz a kézben jár –, a pc-s videoalkalmazásoknak pedig eddig vajmi kevés esélyük volt kifejlődni, lévén, hogy eddig nemigen voltak megfelelő erőbírású gépek elterjedve. Azért a képszerkesztéshez jóval szerényebb konfig is megfelel, ezért van az, hogy a Ps immár elmúlt 20 éves, és így szinte már nem is nagyon lehet újat benne kitalálni, mert amit lehetett, azt már beletették 20 év fejlesztése alatt, míg a többi program azért annyira nem öreg, hogy ne lehetne új dolgokat bele kitalálni.
1ébként láttam néhány videódat, és a blogodba is beleolvastam, azért merem állítani, hogy neked erőműved van, de hidd el, az átlag felhasználót még sokáig nem az fogja érdekelni, hogy 32 vagy 64 bites a Photoshop, míg egy nagyfelbontású kép 8-10 réteggel, rétegenként 1-2 effekttel megizzasztja a programot. Az Adobe is valami űrhajóba szánt szuperkomputerrel demonstrálta – ha jól emlékszem – a 64 bites képfeldolgozást, főleg ami az exra nagy felbontású feldolgozást illeti, és még az is törte rajta a buráját igencsak.