Játékok és az életkor kérdése
-
#149
Végigolvasva a topicot az rts-ek védelmére a swine-t hoznám fel. Nem tudsz rush-olni, mert igazából nem gyártod az egységeket, nincsenek nyersanyagok, gyárak, védelmi egységek, stb. Kapsz az elején x pontot, amiből vásárolhatsz egységeket, majd a játék folyamán bizonyos időközönként kapsz megint pontokat, amiből megint vásárolhatsz. Mindenki ugyanannyi pontból gazdálkodik. Persze itt is a tapasztaltabb nyer valószínűleg, de nem azzal, hogy öt perc után lerohanja a kezdőt, mert ő még csak az első olajkutat építi, neki meg már birodalma van. De cáfoljatok meg.
A másik meg hogy azért egy rushnál is lehet saját célokat kitűzni, pl minél kevesebb egység elvesztése (ami később még jól is jöhet), az ellenfél (akár gépi, akár valós) összezavarása, hogy az se tudja, hogy fiú e vagy lány (gép esetében 0 vagy 1), stb. Aki egy stratégiára/rts-re rámondja, hogy egyszerű, mint a bot, az ugyanúgy nem ért az ilyen játékokhoz, mint mi az fps-ekhez.
De amúgy ahogy elnézem ez meddő vita. Az fps-es az mondja, hogy az rts csak arról szól, hogy minél gyorsabban klikkelsz, követsz egy betanult stratégiát stb, míg az fps nem az, h csak mész és lősz, hanem annál több. Az rts-es meg azt mondja, hogy az rts nem csak annyi, hogy minél gyorsabban klikkelsz és követsz egy betanult stratégiát meg egyebek, hanem annál több, míg egy fps-ben csak mész és lősz. Ennyi. Az egyiknek ez jön be, a másiknak az, és csak ritkán értik meg, hogy a másiknak miért az tetszik jobban (és még ritkábban fogadják el).