#56
Amit waterman ír a #44-ben (pufogó basszusok), annak semmi köze a digitális technikához. Az okok: szar hangmérnökök (sokkal többen hangmérnökösködnek, mint ahánynak van ehhez rendes képzettsége), normális zenei hallás és ízlés hiánya (akinek megfelel a középszerű hangzás, az nem is törekszik jobbat elérni) és talán az is, hogy nem megfelelően semleges stúdiómonitorokat használnak, ha egyáltalán használnak ilyeneket. A loudness war miatti dinamika-kompresszió szintén nagyon kimoshatja a hangzást.
A hangzás unalmasságához erősen hozzájárulnak az elektronikus hangszerek, főképp pedig a samplerek használata. Ha valódi akusztikus hangszeren játszik valaki (akár úgy is, hogy később elektronikusan kissé módosítják a hangot), akkor egy hang, egy dobütés soha, SOHA nem hangzik kétszer ugyanúgy, mert soha nem azonos erővel és azonos helyen ütöd meg a dobot vagy pendíted meg a húrt. A hangminták alkalmazása viszont pont azt jelenti, hogy egyszer veszel egy mintát és utána mindig ugyanazt ismétled, ami rendkívül fárasztóvá válik - ráadásul úgy, hogy nem is fogod fel, mitől fárasztó, csak érzed.
Az alacsonyabb bitrátájú mp3-ak is okoznak hasonló fárasztó hatást.
Ám ez nem a digitális technika hibája, hanem a zenei tömegtermelésé (futószalag).