elektromos, napelemes, hibrid- és egyéb alternatív meghajtású autók
  • ximix #360
    Agymenés ON

    Komoly tervezéseket igényel az elektromos autóra átállás, mindezt úgy kell megcsinálni hogyha netán félidőben kifogy a szúsz a "nagy elektromos ótó mindenkinek" lendületből a gazdaságot ne rántsa magával.
    Értem ez alatt, ha fejlesztenek elektromos hálózatot xy évre megtérülve, és amiért fejlesztik annak esetleges befuccsolásánál ne térdeljenek le a szolgáltató.

    Talán lehetséges egy olyan
    -ha (40kW)-os villámtöltőket csak a városok szélére, autópályák, főutak mellé építenek, a távolsági utazókat kiszolgálva,
    -városon belül a (3,6kW)-os normál töltés volna a jellemző maximum itt-ott egy-két (20kW)-os gyorstöltővel,
    -városon belül (20kW)-os gyorstöltő-t még ilyen intézményi szinten tudok elképzelni, mint a futárszolgálat, posta ..ect

    -viszont ezt a (3,6kW)-os normál töltést is szabályozni kellene nappal, ha a hálózatot nem vagy csak lassan tudják fejleszteni, ezért olyan töltők kellenek
    --amik vezéreltek tehát lehet szabályozni, hogy mikor megy, nem megy
    pl: nappal nem működik csak este
    --és teljesítmény felvételük automatikusan szabályozódik
    az az figyelni-e kell a hálózatot és ha ott emelkedik az igény akkor leszabályozza a töltést

    pl: 100 férőhelyes parkoló 100db normál töltővel csak este indul el, de mivel karácsony este vagy dög meleg nyár van így a lakossági fogyasztás miatt csak 50 töltőre tud 100% kapcsolni vagy ha minden töltőn autó van akkor leszabályozza a teljesítményt felére és minden autót tölt, de csak 1,8kW-al, persze ha van olyan autó ami hamarább feltölt akkor fokozatosan feljebb kapcsol

    -családi házaknál is ilyen vezérelt és ön szabályzó töltőt tudok csak elképzelni, ahol a lakás élvez elsőbbséget, a töltővel szemben
    -- mivel (gondolom) itt is megjelenik a jövedéki és a többi adó, ami kb 50%+, így kap egy külön órát és lehet fizetni a (hasra ütök) 70Ft/kW díjat, így egy ilyen beruházás nem lesz 10fillér, bár az e. autó sem az.

    Ezután jön az, hogy a töltők egy részét "okosítani" kell, menedzselje önmagát, főleg ritkább gyors és villám töltők, meg a garázs normatöltők azon része amire nem kötöttek pl éves foglalási díjat.
    nem elég, ha az jelzi, hogy szabad, hanem, mint egy jó titkárnőnek időpontokra kell előjegyeznie a kuncsaftokat
    a töltő online jelzi, hogy szabad, de ez kevés mert akár egyszerre többen is érkezhetnek, ezért a "neten" időpontot kell foglalni rá

    pl: az autód jelzi a töltési igényét és a környékbeli szabad töltőket amiből te egy szimpatikusat, olcsóbbat..ect egy gombnyomással lefoglalsz és megadod az időt amíg maradnál, a "mikor érsz oda"-t meg a GPS alapján a rendszer kb-ra kiszámolja, persze ez csak akkor működik pl: ha telcsire küld egy kódot amit ordaérésnél leolvastatsz, vagy büntetési retorzióval sújt, hogy ne "raboljanak rá" .

    Olyan szuper jóléti társadalmi rendszert ahol bárki, bármikor, bármit, bedughat és jó lesz nehéz kivitelezni :)