elektromos, napelemes, hibrid- és egyéb alternatív meghajtású autók
  • molnibalage83
    #357
    Akkor csak tőmondatokban, mert nekem már nagyon nincs erőm ehhez...

    Igen, nem taulmány, de ha már egy megengedő TDK modellezés is azt hozza ki, hogy túlterhelés van nevetséges töltésiteljesítmények és 0 gyorstöltés mellett, akkor szerinted ez azt jelenti, hogy a grid bírni fogja?

    A használat fejtegetésed rossz. Azt nem vagy képes megérteni, hogy ha mindenki így használja, de kivéve egy embert nem, mert éppen hosszabb útról jött haza vagy csak gyorstöltő van a közelben az utcán és rádugod, akkor kb. 350-500 kW teljesímény igény lesz, ahol ma 0.

    New Yorkot használni példának vicces, ahol eleve magasabb a fogyasztói sűrűség, tehát a feszültségszintek sanszosan totál mások. Ott, ahol egyetlen tömbig sanszosan nem 0,4kV szint van, mert szimplán a fogyasztók teljesítménye más indokol. Nem ártana ennek utánajárni. Ehhez képest ugye nem tűnik fel, hogy írtak példát arra, hogy a magyar gridnek vannak olyan elemei, ahol az utca végére nem engedtek néhány házat vagy egy lakópark tömböt felépíteni, mert a grid nem bírja el. Ehm...

    Melyik részét nem értetted meg annak, hogy mibe kerü egy új trafó Melyik részét nem érted meg annak, hogy ez kábelcserével is jár úgy, hogy az üzemet meg fenn kell tartani? Ha ezt szerinted pár család csak úgy összedobja, akkor te nem láttál még ilyen költségbecslést, az fix...

    A légkondis bekapcsolás légkondinként nincs 2kW villamos teljesítmény. Már ettől megborul néha egy komolyabb meghibásodás esetén a hálózat és megye/régió szintű blackout volt az USA-ban és Európában is. Erre rakódik rá a balfasz német hálózat, ami eleve instabilabb és fél Közép-Eurpát rántaná magával, ha összeomlana...

    Szóval szerinted nem gond a villanyautó, amikro anélül is sikerült már a fenti blackoutokat összehozni úgy, hogy a német "energiafordulat" (muhaha...) még sehol nem volt.

    Azt nem vagy képes egyszerűen megérteni, hogy hiába fordulna elő riktán kiugró fogyasztási csúcs, akkor is méretezni kell rá a gridet, aminek kezdeti költsége kurva magas az alacsony felhasználók ellenére is. Ha ezt nem teszed meg, akkor meg a töltési teljesítményt kell korlátozni, ahogy teszik már ma is gyorstöltés esetén.

    Az egesz keppletbol kihagytam a privat napelemek, es atmeneti energiatarolok terjedeset, ami komplett haztartasokat von ki az arampiacrol.
    Megalol, ezek pont az instabilitást és az árat növelik...


    Es lezaraskent elmondanam, hogy a fentiek MINDEGYIKE mar mukodik ma is.
    Álmaidban.

    Vannak otthoni toltok, vannak varosi superchargerek, vannak videki, utszeli toltoallomasok, sokszor 500 fos telepuleseken.
    Leírtam, hogy hol és hogyan vannak letéve vidéken. Apró hiba, hogy hasonló módon nagyvárosban nem mehet.