• Gascan #19
    Azt szereteném még hozzá tenni a témához, hogy a legnagyobb hátrány, amit az oktatásban és a robottechnológiában látok az, hogy nem gondolkodni tanitják meg a feleket, diákokat. Megmondják, hogy 1+2=3. Vagy megmondják, ezt igy kell csinálni, és ezt kapod. Ha ez nemjó, akkor igy kell csinálni és ez lesz.

    Ezzel elérik, hogy az emberek váratlan helyzetekben nem mindig tudnak jó megoldást hozni. A robotoknál ugyan ez a helyezet, "amig HA paragrafussal" dolgoznak sosem lesznek inteligens robotok.

    Az ember azért tökéletes rendszer, mert képes tanulni. Képes látni, szagolni, tapintani, hallani, érezni. Amig ezek a tulajdonságok együtt nem lesznek megtalálhatók a robotokban, addig ne is várjuk, hogy tökéletes kolléga lesz belőlük.

    Hiszen csak gondoljuk bele, egy robot mi alapján tudgya megkülönböztetni a vasat a tölgyfától? Vagy mi alapján tudja megkülönböztetni az illatost a büdöstől? Vagy az érdes felületet a simától?

    Ezek mind fontos kérdések, amikkel nem nagyon foglalkoznak. Egyszóval nem programozni kéne a robotokat, hanem megtanitani gondolkodni. Ehhez pedig a szükséges eszközöket kell bebiztositani.