Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
  • Molnibalage
    #162
    Direkt írtam a repülős példát, mert éreztem, hogy arra ugrani fogsz.

    Írhattál volna másit is, arra is ugrottam volna. Kérlek mustd a bizonyítékokat arra, hogy naponta omlik össze nagy épület vagy zuhan le nagy utasszálító és kapitális tervezési hiba miatt. A repülőgépszerencsétlenségek 70%-a emberi hiba miatt van és ezek egy része a karbantartás terén elkövetett hiba. Tökéletes tervezésű gép meg nincs. Ne haradgudk, de tipikusan idióta hozzászlóást küldtél, olyan igazi bölcsészközgázost, aki még villanykörtét sem tud kicserélni, de azért csípőből szakért és ír hülyeséget.

    A sok előírás stb mellett is zuhan le gép, akkor ez most nem biztos, hogy olyan jó.

    Na bazz, itt durran el az agyam. Mert a gazdaságban soha sem kúrt el senki semmit ugye? Az arányokat nézd már meg te szerencsétlen hülye. Tudod te azt, hogy a repülés messze a legbiztonságossabb közlekedési forma a világon?

    Könyörgöm... hány autó hibásodik meg nap, mint nap? hány útfelújítást kell újra, és újra megcsinálni, mert képtelenek voltak rendesen megtervezni. Hányszor szarik be a BKV jegykezelő automatája? hányszor fossa össze magát a Windows, hányszor púposodik fel évente a MÁV/BKV sín, mert szar volt a dilatációs rés, vagy szimplán szar minőségű acéllal terveztek? stb.

    Speciel az a durva, hogy 15 éve egy 200 km-es út alatt az út mellett elég sok lerobbant autót lát az emer. Én nem tudok visszaemlékezni, hogy mikor láttam lerobbant autót. Alattam 1996 óta nem állt meg autó...
    Az útfelújítások meg hanyagaul kivitelezettek és nem megtervezettek meg az anyagot spórolják ki. Lehet nagyon precízen alumíniumból harcskocsit építeni, csak a csata első 5 percét nem élin túl.

    A BKV / MÁV meg mint példát felhozni. Megáll az eszem. Talán valami minőségi szolgáltató cégről beszélj. Nézz körül franciáknál, svájcban vagy a British Airways vagy Quantas műszkai színvonalát, mielőtt fröcsögsz egy méreteset.

    MINDEN EMBER HIBÁZIK, értsd már meg!

    Akkor meg milyen alapon fröcsögtél, hogy "lezuhannak repülők" stb. Értsd már meg te marha.

    1. Állítólag a közgazdászok olyan nagyon okosok ahogy te állítod.

    2. Ehhez képest a nagy hitelintézete és őket követve a többi idióta a nagy semmire adtak AA vagy AAA besorolású hitelt gyakorlatilag fedezet nélkül.

    3. Mindenki követte őket és s pénzügyi felügyeletek nem léptek a tökökre. Ez itt nem egy ember, az egész rendszer csődje te vak.
    Olyna mintha egycsapásra holnap az autók nagyon komoly százaléka tönkretenné magát és a hidak összedőlnének stb. Ha csak olya %-ot vennél, mint a munkanélküliség megugrása vagy a -GDP az is egész százalkban mérhető. Hol dőlt össze ennyi híd, hol zuhant le a felszálló gépek közül egy nap 2-3% vagy több? Sehol.

    Ha konyítanál egy lepkefingnyit is a gazdasághoz, akkor tudnád, hogy nagyon is tudták előre a válságot. Rengeteg híres közgazdász figyelmeztette az országok vezetőik egy esetleges hitellufi robbanásra, de le se szarták, mert nekik fontosabb volt a "dübörgő gazdaság".

    Tök jó, leírod, hogy miért van igazam. Az egész rendszer rossz és ebben élt az egsész pénzügyi világ jóformán. Mintha a világ összes mérnöke pár kivétellel szarul dolgozna. (Igen, találkoztam már nagyon sötét mérnökkel is, aki nem tudom, hogy hogyan került oda ahova...)

    Ez kb olyan, mintha kijelentenéd, hogy minden rendőr korrupt, sőt MAGA a rendőr, mint szakma a korrupt, mert van pár kapzsi rendőr, akik már a rendőr egyenruha előtt is azok voltak.

    Nem minden, csak amikor szinte minden hitelintézed egyformán droid volt és a felügyeleti szerveik is, akkor mégis ki a hibás?

    Jelenleg a közgazdászoknak sokkal nagyobb befolyásuk van a világra, mint egy mérnöknek.

    Most mondjam azt, hogy sajnos?

    Kár ezen mérgelődni, meg frusztrálva érezni magad, sajnos ilyen a világ. Hidd el, ha a mérnökök kezében lenne ekkora "hatalom", akkor ők is elkövetnének olyan hibákat, amik egy világra vannak hatással.

    Ezt mivel tudod alátámasztani? Mert a métnök alapvetően nem túl kockázatvállaló típus. A jövőre vonatkozó tervek nem spekuláción alapulnak, mint a tőzsdén és, ha valamit nem tud, akkor a legpesszimistább estben jár el a tisztességes mérnök, rendesen ad tartalékot a rendszernek. A pénzügyi rendszerben hol voltak ilyen "fékek", biztonsági szelepek mikor pattanásig volt feszíve egy hülyeségre alapozva?

    Komolyan mondom nem értelek...