Komolytalan#63
Te olyan tudálékosan tudsz orbitális faszságokat írni, hogy az már fáj.
"Egy wow szerver maximalis kapacitasa 64k (~65536) jatekos"
Ez oprendszer/hardware korlát - 1 ip címre 1 időben max ennyi kapcsolat jöhet létre. Köze nincs ahhoz, hogy azon a gépen mi fut.
"a szerver maga egy sima mud, tehat nem kezel sem fizikat sem mozgast, csak a chat szobak kozti valtast es a harcot."
Hát persze, ahogy azt móricka elképzeli. Mozgást nem kezel? Akkor mégis mi kezeli, a kliens? Akkor biztos azért van az, hogy míg mondjuk tölt 1 nagyvárost belépés után addig 1 helyben futsz, mert a kliens kezeli a mozgást.
Az első koordinátát a szerverről kapod. Utána a kliens adja ki a parancsot, és hogy ne érződjön a lagg, ő maga is "fake" mozgást csinál, amit a szerver időnként (néhány másodpercenként) korrigál.
Meg a mentés/visszatöltést, levelezés, aukciók, stb-stb - ezeket is mind a kliens kezeli, hát hogyne. Nem is értem minek van szerver.
"Egy chat szoba = egy zona."
Na ez pl ökörség, mert zóna határon simán át lehet látni, lőni, bármit csinálni. Amik el vannak szerverileg különítve egymástól azok a kontinensek, amikből van összesen 4 darab, plusz az instance-ok.
"Ezen belul csak a klienseken mulik kit tamadnak meg es hova mozdulnak a kovetkezo masodpercben."
Ez is ökörség, mivel az NPC-ket egy az egyben a szerver vezérli. Szép is volna, ha egyik kliensen jobbra másikon balra futna 1 mob.
Ha mobokkal teli területen lépsz ki, és belépéskor lagg van, akkor simán lehet az, hogy pl belépés után be se töltötte még a mobokat, hogy hol vannak, de már sérülést szereztél tőlük.
"Harmadik dolog maga a masodperc, ennyi a korido, tehat masodpercenkent 1 parancsot lehet csak kiadni. (mind mozgasi, mind cselekvesi parancsot)"
Jóvan, leülhetsz, egyes. Mozgásnál abszolúte nincs ilyen, ugyanúgy lehet benne mozogni mint bármely FPS-ben. Ha egy fán futsz körbe, akkor nem 1 másodperces egyeneseket fog látni a másik fél, hanem azt hogy körvonalon futsz. Varázslatoknál van 1 másodperces global cooldown, de ez se érint mindent, mivel vannak varázslatok, amik ez alól egy az egyben mentesülnek. Pl trinket+AP+pom+pyro - 4 parancs, 1 gombnyomásra, mind a 4 elmegy. De pl druida alakváltásnál sincs global CD. A global cooldown azért van, hogy ne gomb nyomkodás sebessége határozza meg hogy ki milyen hatékonyan játszik, ne lehessen spamelni a cooldown nélküli instant spelleket.
"A chat ettol reszben fuggetlen, de alapvetoen egy chat csatornan mennek az adott szoba (zona) esemenyei is."
Hát persze, azért van az, hogy szerver lerohadáskor megmozdulni nem lehet, mindenki helyben fut, de a chat simán működik.
"Ez a legklasszikusabb es legbuttabb mud technologia ami letezik."
Nyilván a te agyadból jobb nem pattanhat ki.
"A diablo sokkal modernebb volt, az mar 80-as evekbeli nethack rougelike motorjat hasznalta a wow 70-es evekbeli adventure alapu mud motorjahoz kepest."
70-es években nem volt még személyi számítógép se nagyon, internet szintén, de sebaj, ne hagyd magadat megzavarni a tényeknek, elvtárs.