• Alexease
    #15810
    Ezert irtam minden "nullazast" idezojelbe;)
    Mindengyik engine-t (nK, Papy, ISI) eleg regen ismerem es hasznalom (~20 eve), az alapoktol lattam mi tortenik.

    Az AC "logikusan" az nK->nKP vonalon alapszik, tuti vannak benne kodok/technikak meg a 2000-es evek elejerol is.

    Az iR (Kaemmer/Papy) sajat engine-jet vasarolta vissza az iR-hez, ami meg a GPL/NR alatt futott. Az elso iR verzio lenyegeben egy erosen modoolt es online-ositott NR2003 volt. Az elmult 9 evben fejlodott oda, ahol most tart.

    Es persze a CARS is "orokolt" dolog, valoban a GTR/Shift/Ferrari vonalon jutott idaig. Ok konzol miatt nyultak bele durva, azota a 4. dobozos programot fejlesztik, komoly valtozasokkal (az osszes programjuk megvan es hasznaltam, a CARS1/CARS2-nel beta teszter is vagyok).

    De meg emlithetnenk a SimBin-t, aki az R3E-hez ugyanugy a ISI/GTR/RACE uton jutott el.
    Vagy a Reiza-t (GSC, AM) ami rF1 vonal ;)

    A lenyeg: mindegyik ceg komoly fejleszteseket csinalt (pl. DX11 vagy konzol), folyamatos fejlesztesekkel, megjeleno programokkal, rendszeres bevetelekkel.
    Mig az ISI regi engine-re huzott ra dolgokat, sok eves kihagyasokkal, minimal bevetelekkel.

    Egy szimulatornal sokkal melyebben ossze van drotozva a grafika a fizikaval, azert enm olyan egyszeru a dolog.
    A kulonfele megjeleniteseknek (arnyek, tukrozodes) eleg sok modszere van. A DX kompatibilitasi lehetosegek miatt mukodik (HW) , de nagyon nem mindegy hogyan (pl. fps).

    Az a cache semmi extra, ugy van tizen eve;D
    Az ISI engine mukodesi sajatossaga, hogy a beallitott HW, driver, felbontas, GFX szintek alapjan generalja le dinamikusan (az elso betoltesnel) a palyakhoz (es autokhoz) a shadereket, a palya utkozo es fizikai reszeket, realroad-okat stb.
    Amit persze az program is "eszre vesz", de azert nem art (foleg beta idoszakban), manualisan is torolni a dolgokat.

    Nem karogni akarok, de sajnos az ISI/rF2-nek van a legnagyobb lemaradasa a tobbiekhez kepest. Fizikaban top, de dedelgetesben kicsit lelenc gyerek szinten maradt.