

| ISI | Studio-397 | STEAM | S397 Workshop | rFactor2 Store | Forum | DevCorner | Facebook | Twitter | GY.I.K. |
| rF2 Tracks DX11 | rF2 Tracks DX9 | HungarianSimWorld| BSimRacing | VirtualR | RaceDepartment |
-
#14258
Én nagyjából értem az rF1 vs rF2 gumi dolgot. Az rF1-ben lényegében tökéletesen lehet modellezni a gumit, kivéve az elfékezést, esős gumit, poros íveken való tapadás veszteséget. De maga a gumi viselkedése, melegedése, nyomás változása szinte tökéletes volt. Ez főként a valós csapatok teszteléséhez volt jó. Szinte 100%-ban pontos volt a gumi széle, közepe, belseje közti hőmérséklet eloszlás a dőlés beállításának viszonyában.
Az rF2-ben a gumi fizikája vezetésre élvezetesebb és érzékenyebb. De nem reális.
A gumi melegedését valami miatt (tippem szerint az F1 közvetítésekben volt látható fake melegedési kép alapján) a gumi csúszásához kötötték. Persze ha a gumi csúszik, melegszik. De nem így. Ráadásul mivel a csúszásból ered a melegedése így az esős gumi is abnormálisan melegszik, valóságban az ember vért izzad mire megmelegíti, hiába csúszkál.
Az rF2 gumi viselkedése alapjaiban hibás, de azt is értem hogy nagyon máshogy nem tudták megoldani. A dőlés része teljesen rossz, rF2-ben lényegében nagyon kicsi dőlés kell, különben túlmelegszik, valóságban akkora dőlés kell amekkorát csak bírsz, annál jobban betapad. (kivéve persze a hátsó tengelyt első kerekesnél.)
Röviden, játék szempontjából élvezetesebb az rF2 gumi, de ha getreal, akkor már nem valós a működése, az rF1 gumi sokkal közelebb volt ahhoz.
Utoljára szerkesztette: simcompany, 2016.09.26. 13:50:35