• LowEnd
    #102
    a nők VALÓBAN jobban vezetnek.
    (ha ez alatt azt érjük, hogy kevesebb balesetet okoznak)

    Ennek sok oka van, az említett többfelé figyelés NEM egy közülük. A kevesebb baleset magyarázata az, hogy sokkal kockázatkerülőbbek (ez magyarázza egyébként azt is, hogy bizonyos szakmákban miért vannak kevesen)

    sávváltás:

    Egy nő ha azt látja, hogy nem 100%, hogy befér, hanem csak 99, akkor tipikusan inkább kivár. És nem zavartatja magát attól, hogy feltart kb 1000 embert.

    Egy pasi, ha azt látja, hogy 90% hogy befér, és 100, ha a másik és fékez, akkor inkább benyomja a kocsit a szűk helyre, és nem zavartatja magát attól, hogy potenciális vészhelyzetet teremt.

    Eddig ez volt a tendencia, mostanában azonban változik, egyre több nő megy mint az állat, és egyre kevesebben "yarissal" a tipikus sokgyerekes anyukák ma már böszme terepjáróval csapatnak. Sminkelve telefonálva, a többiekre nem figyelve. Na ők fikarcnyival se jobbak mint egy rossz férfisofőr, sőt.

    Egyébként a versenysportokban a férfidominancia oka az említett "versengés versus kockázatkerülés" vonásokon túl abban is rejlik, hogy a férfiak viszonylag jobban tudnak rövid ideig koncentrálni, a rövid távú fájdalomtűrésük nagyobb, míg a nők inkább a hosszú távú kellemetlenségek tűrésében jeleskednek, és a kitartó koncentrációban.

    Ezért van az, hogy a nők nagyon jó munkaerők az elektronikai iparban a gyártósorokon, és a férfiak pedig pl tűzoltónak.

    Másfelől megemlíteném, hogy vadászpilótának nem utolsó sorban azért jobbak, mert a kisebb agyuk és termetük miatt valamivel nagyobb gyorsulást tudnak elviselni elájulás előtt.