Érdemes-e dolgozni?
-
#330
Már 26-szor leírtam legalább... Jártam fősulira(ez is a tapasztalathoz tartozik hihetetlen módon), be is jártam előadásra, aztán rájöttem, hogy a mikromakrofos, meg az erősáramú erőművi villamosságtan (ez itt kb annyit jelent, hogy naphosszat feszültségeket meg ampereket számolgatunk, mindenféle soros párhuzamos kevert áramkörökben, váltakozóárammal).
Mond már el, mióta foglalkozik egy informatikus közgázzal, meg VÁLTAKOZÓ áramú NAGY feszültségű áramkörökkel? Szerintem egy informatikusnak max kis feszültségű egyenáramú, főleg logikai áramkörökhöz lehetne köze (bár ez is inkább a villamosmérnökökre tartozna). Mi a ráknak kell deriválni, integrálni stb. Ha valószínűleg soha nem fogja használni? És miért kell ezeket jóval nagyobb óraszámmal tanítani mint a szakmához kapcsolódó tárgyakat? Mi a rákért tanít valaki doktori címmel egy tantárgyat úgy hogy akkora marhaságokat mond a témával kapcsolatban, hogy leszakad a menyezet? Ez konkrétan a bmf info...
Az alapozó marhaságot el se kezd, mert hülyeség. Ennyi erővel alapozó tantárgy lehetne a biológia, mert lehet egyszer fehérjeelemző szoftvert kell csinálni. Vagy lehetne az autótervezés is tantárgy, mert egyszer lehet autógyártósort kell programoznod..., és lehetne sorolni még így tovább, több szakra is.
Nekem képzeld, a két legjobb barátom jár szocioizére, meg ttk-ra, és bizony hallom tőlük hogy SEMMIT nem kell csinálniuk. Vizsgaidőszakban összerizsáznak valamit, és simán átmennek, be se járnak előadásra. Az egyik haver a mostani félévben egyszer nem volt benn, és átment lazán.
Egy miskolcon tanuló havertól szintén informatika szakon, szintén azt hallottam, hogy orrba szájba deriválnak meg integrálnak.
Mellesleg a neten lehet olvasni sok "szépet" a felsőoktatásról, körül lehet nézni.
Azt meg senki sem írta hogy előadásra nincs értelme járni. Azt írtam hogy vannak olyan tantárgyak melyek úgy EGÉSZBEN értelmetlenek a szakmához, nem csak az előadás része, hanem az egész, de nem mind...
A tapasztalathoz hozzáadódik, hogy az okj-s képzésemmel (ami a főiskolaival ellentétben tényleg szakmai volt, töményen), és diploma nélkül lazán elvagyok a munkahelyemen több mint 1 éve, és még csak nem is erőltetem meg magam, miközben egyre profibb fejlesztővé válok, és egyszer sem kellett deriválni, integrálni, jószágokat makromikroszámolgatni, meg 25kv-os 50hz-s sokerőműves áramköröket papíron számolgatni (bár géppel sem).