MechWarrior Online
-
#941
No offense, de biztos, hogy ők tudják rosszul? Azért elég sok oldalt linkelhettem volna még, hasonlóakat, mint az MMORPG.com...
Nem tudom, mi ez az agymosás, ami végigsöpört ezeken a site-okon, de kb. 4 évvel ezelőtt még tudták, hogy mi a különbség, és eszükbe nem jutott volna a játékosbázis nagysága alapján sorolni be az MMO-k közé játékokat. Biztos a WoW kirobbanása után az "MMO" lett az új buzzword, és mindenki megpróbálta magát eként eladni, mert erre lehetett pénzt kapni. Mással nem tudom magyarázni a kifejezés jelentésének ilyen mértékű eltorzulását.
Az én megfogalmazásom szerint a WoT is MMO, hiszen kvázi egy szerveren van minden EU játékos (meg külön orosz, meg külön amcsi). Rányom a Battle gombra, és bekerül egy csatába, ahol 31 másik játékos van. Mintha mondjuk raidelnél vagy battlegroundosnál a WoW-ban. Az összes többi játékost eléred a garázsból. Ez eltér attól, ami például a Counter-Strike esetén volt, hiszen ott különálló szerverekről beszélünk.
Pontosan erről beszélek, ez itt a lényegi különbség. Egyszerre max 32 ember van a pályán, egyszerre max 31 másik emberrel teremthetsz kapcsolatot. És emiatt pontosan, és egy az egyben ugyanaz, mint a Counterstrike. Csak a műszaki megvalósítása más: a WoT-ban van egy lobbi, és egy automatikus "matchmaking", ennyi a különbség a CS-hez, vagy bármelyik online shooterhez képest. Ha CS-hez lenne egy garázs/lobby, meg egy automatikus matchmaking, meg LÁTSZÓLAG egy szerveren lenne minden játekos, akkor már az is MMO lenne? (ne hidd, hogy WoT-ban egy szerveren zajlik minden csata.)
Kifli
Téves, ezeket lehet egyedül is játszani, ez kb kizárja, hogy mmo legyen.
WoW-ot is lehet egyedül játszani. Kimész a pusztába quest-ezni... akkor a WoW mégsem MMO? Vagy csak néha nem az? Hogy is van ez?

[i]Az mmo-nak nem az a lényege, hogy hányan tudjátok azt játszani[i/]
De, pontosan az a lényege. Ha nem lenne ez a megkülöböztetés, minden Multiplayer Online opcióval rendelkező játék rögtön MMO is lenne. Ezért van ez a megkülönböztetés, ami kifejezi az alapjaiban más multiplayer mechanizmust.
Leírnám akkor mégegyszer utoljára, annyira konkrétan, amennyire csak tudom, hogy mi "volt" az MMO eredeti jelentése, és ahogy én is értelmezem, és ami alapvetően megkülönbözteti a CS-től, a BF-től, a CoD-tól, a TF2-től, a Guild Wars-tól (!), a WoT-tól, az AAx-tól, az ArmAx-tól, a Q3-tól, War Rock-tól (hadd ne folytassam).
Van egy mikrouniverzum (direkt nem szervert írtam), amely mondjuk min. 1000 játékosnak ad helyet, és bármelyik időpillanatban odamehetsz ebben a mikrouniverzumban az 1000 játékos bármelyikéhez (amelyik be van jelentkezve), és bármilyen interakciót lefolytathatsz vele, amit a világ szabályai az adott helyzetben megengednek. Csereberélhetsz vele, partiba hívhatod, fegyújthatod, megbökheted, csúnyát mondhatsz a szüleiről local chatben. És ha az 1000 ember úgy dönt, hogy letelepszenek ugyannak a városnak a főterén, vagy letanyáznak ugyanazon egy állomás mellett, megvan a lehetőségük. Ha nem bírja el a technikai háttér, és egy laghalmaz lesz tőle az egész mikrouniverzum, mert nem erre készítették fel, az egy dolog. De a lehetőségük megvan. És szintén nem az a lényeg, hogy az 1000 férőhelyes mikoruniverzumnak csak 12 darab játékosa van, mert csak ennyit fogott meg, vagy csak ennyihez jutott el a marketing, hanem hogy lehetnek 1000-en is benne, egy időben, egy helyen.
Amikor van 8 035 871 online játékos, de te egyszerre csak azzal a 31-el folytathasz le valamiféle interakciót, akit kisorsolnak neked (v. akiket választasz) a következő 5-10 percre, na, az nem MMO.
(légyszi, légyszi, ne gyertek a WoW instance-okkal, az a játék egy speciális módja, nem pedig a lényegi része)