MechWarrior Online
-
#787
Igen és nem. Az Inner Sphere 3050-ig alapvetően nem, de természetesen voltak gyárilag átkonfigurált változatok, például a Liao-ház más féle fegyverzetű Locust Mech-et használt, mint a Steiner. Vannak customizált mech-k is, amiket a tulajdonosuk mértéktelen pénz árán varázsolt a saját igényeire.
A klánoknál másképpen néz ki a dolog, az un. Omni-Mech-ek direkt úgy vannak készítve, hogy a Mechwarrior akár a csata előtti napon is átfegyverezheti olyanra, amilyenre akarja, itt "gyakran használt" kvázi csomagok vannak, amiket Prime / B / C / D jelöléssel illettek (ami az MW:LL-ben az IS mech-eknél is megjelent), a Prime a leggyakoribb, a B / C / D más opciók, de lehetőség van a pilótának, hogy olyat válasszon a fegyverzetébe, amilyet ő szeretne. Viszont ez csak a fegyverzetre és a felszerelésre (TAG, C3, Heat Sink, stb.) vonatkozik, a páncélzatot vagy az erőforrást nem lehet továbbra se csak úgy váltogatni, erősebbet vagy gyengébbet alkalmazni.
Az Omni-mech-ek aztán az IS arzenáljában is megjelentek amúgy, talán 3060 környékén?
A "kedvenc fegyver" dolog macerás kérdés. A táblás játékhoz kifejlesztett fegyver-konfigurációk sokszor használhatattlanok egy szimulátor játékban. Ott van a Warhammer, van 2x PPC, 2x Medium Laser, 2x Small Laser, 2x MG és 1x SRM-6. Teljesen idióta felszerelés, mert géppuskák és a kis lézerek legfeljebb a gyalogság vagy könnyű járművek, esetleg az orra előtt lévő könnyű mech-ek esetén használható, minden más esetben az SRM-6-ot és a közepes lézerekkel tüzelne a pilóta, ha a célpont a PPC-k minimális távolságán belül van. Szóval minden épelmélyű ember levenné a Small laser-eket és az MG-ket, ha nincs gyalogság, és vagy heat sinket, vagy páncélt, vagy további fegyvert rakna fel a helyére.
Én általánosságban azt mondanám, hogy 2 fegyverrendszernél több már sok. Ehhez képest Heavy és Assault Mech-eknél nem ritka a 4-5, sőt, 6 eltérő fegyverrendszer is. Na ezt viszont már normálisan használni szim-ben nem lehet.