MechWarrior Online
-
#4446
@CryEngine vs. Unreal Engine: Had védjem meg a CryEngine-t. A játék nem véletlenül lett erre fejlesztve, nagyon sokrétű dolgokat lehet belepakolni, és nagyon látványos dolgokra képes az a motor. A Crysisban látott dolgok jó részét a mai napig nem tudja az FPS-ek 95%-a. Pedig a Crysis ma már szakállas játék.
A gépigénye ennek megfelelően magasabb, ezt nem is vitatom el. Cserébe a grafika sem rossz.
A Mechwarrior 3015 teaser videója rossz példa: számtalan olyan dolog van benne, ami egy átlagos mai hardvert is megpadlóztathatna (leomló épület, a Mech-ek lépéseitől berugózó autók a parkolóházban, a zászlók lebegése, stb.). Ne hidd, hogy egy gyengébb gépen is tudnák ezt a grafikát prezentálni. A másik fele, hogy az nem online, hanem single player / co-op játék lett volna.
Másfelől persze nem lehet elvitatni, hogy ide tényleg egy picit talán sok és felesleges a CryEngine. Pont azokat a szépségeket nem lehet kihasználni benne, amiben erős lenne - pl. a Forest Colony pályán a Mech-ek kidönthetnék a fákat, vagy a lerombolhatnák az épületeket a River City-n. Ez az, ami viszont egy multi-játékban már gyilkos dolog, mert a netkódot és a grafikai motort úgy kódolni, hogy mindenkinél úgy nézzen ki a dolog, ahogy, az bizony nem egyszerű dolog.
Az "Ennyit bír a motor?" kérdésre egyértelműen nemleges a válasz. Ennyire kell a vas alá. Tényszerű, hogy a CryEngine igényli a procierőt is, vagyis a gyengébb/régebbi gépeken nem fut olyan jól. Eredetileg nem multira szánták, csak a Crysis Warhead-től foglalkoznak ezzel a vonallal, és azért itt nem vitás a bő 15 év tapasztalata az Unreal vagy a Scource motornak.
A másik oldalról viszont a CryEngine 3 szépsége a modularitása, ezért választotta a PGI. Később jobban bővíthető (elvileg), és egy-egy modult (mint pl. a Mech-ek esése, fizikája) könnyedén kivehető/lecserélhető szükség esetén, márpedig egy F2P játék élettartamát figyelembe véve ez nagyon nagy előny. Persze mindennek ára van, ezt sem lehet elvitatni.
Továbbá hogy nem lenne szép? Szvsz a Dx9 motor ellenére eléggé szép. Lehetne rajta még szépíteni, remélem azért a Dx11 ilyen téren változásokat hoz majd...
Single vs. Multi vs. Frakciós / mélyebb multi: A frakciós irányultságú multi lenne az esszenciája az MWO-nak, már 2011 őszén, mikor indult a fórum, eleve meg lehetett adni a frakciódat. Csak aztán úgy alakult, hogy a játék magja sokkal több energiát igényelt, mint tervezték, és nem maradt idő a frakciós csata elkezdésére se. Még most se. Ez pedig azt jelenti, hogy én már azon se csodálkoznék, hogy kimarad, és eleve a klánokkal való harcra mennek majd rá. Majd kiderül.
Ennyi marad a játék?: Nem, eleve említve van a frakciós háboú, másfelől pedig az időválasztás sem véletlen - jönnek a klánok...