MechWarrior Online
-
vaakuum #4031 Az a baj, hogy szerintem a fegyverzet és mech felépítés alapkoncepcióját rontották el, így nem is lehet soha normális balanszot csinálni.
Bár többször volt már róla szó, hogy ezeket a hardpoint+ slotosdikat azért csinálták, hogy valamennyire meg tudják gátolni a durva konfigokat, de én továbbra is attól tartok, hogy alapjaiban elrontott a történet ezzel a típusú megvalósítással.
És ezt most nem a játék ekézéseként írom, hiszem nem célom értelmetlenül szapulni, annál inkább örülnék, ha nekem is sok kellemes percet okozna. Értem, hogy ehhez már nem fognak hozzá nyúlni ebben a stádiumban, de én ebben érzem a veszélyét annak, hogy nem is lesz soha normális balansz. Az azért tényleg durva, hogy egy light mech ugyan azt tudja, mint egy egyszerű 80 tonnás gépmonstrum.
A fegyverek nagyjából rendben vannak, hiszen egyértelmű, hogy a nagyobb teljesítményű fegyverek:
+ nehezebbek
+ több slot kell a beépítésükhöz
+ nagyobbat sebeznek
+ jobban fűtenek
+ messzebbre hordanak (ezt viszont még lehetne kicsit hangolni)
+ egy tonna lőszerből kevesebb darabszám jön ki
- túlságosan növekszik az ismétléshez szükséges idő.
Ami viszont szerintem nagyon nincs teljesen rendben:
motorok:
+ nagyobb teljesítményűnek növekszik a tömege,
+ javul a hűtése (bár ezt is kellene kicsit szélesebb tartományba helyezni) de
- ugyan annyi slotot igényel ??? Miért kell ugyan annyi slot a nagyobb motorokhoz, mint a kicsikhez? (és ennek paritásban kellene lenni az azonos típusú xl hajtóművekkel.)
Pl a kis motorok elférhetnének 2 slotban, és ezek az értékek 2-esével növekedhetnének.
És ezt kellene párba állítani az adott méretű mechre jutó slotok darabszámával, hogy pl. minden egyes növekvő méretosztályban 2 vel több slot jut a torzókba (jobbra-balra egyet-egyet), a karokba egyet-egyet, a lábakba is egyet-egyet, illetve alternálva folyamatosan a középső torzóra-fejre-megint a középső torzóra - megint a fejre (itt egyesével növekedhetne).
Szerintem Atlasnál már a középső torzóba is illene jutnia vagy 4-5 slotnak, illetve a fejbe is kellene rakni plusz 1-2 szabad helyet még.
És utána ezt az egészet kellene hangolni a súly szempontjából és a fegyverek sebzése szempontjából.
Ehhez pedig jöhetne az a megoldás, hogy a fejlesztéseket nem azzal lehetne feloldani, hogy hátrom különböző típussal is kell játszani (hiszen teljesen felesleges), hanem hogy a fejlesztés szempontjából érintett fegyverosztállyal mennyi sebzést okozott a player, illetve hogy mennyi xp-t szerzett (ez kifejezetten a fegyvertípushoz nem köthető fejlesztésekhez, pl. speed, fordulás, stb)
Aztán ezt az xp rátát lehet utána belőni úgy, hogy aki freeben óhajt játszani, annak bizony sokáig tartson ezeket kinyitni, mert lassan jön az xp a nem bónuszos mechekkel.