MechWarrior Online
-
#3169
Nem mondom, hogy teljesen elégedett vagyok a PGI kommunikációjával, ám el kell ismerni, hogy nagyon igyekeznek, nemrég minden béta játékos egy e-mailt kapott, amiben a reagálnak a játékosok által felvetett problémákra:
Nyílt béta: Tisztában vannak vele, hogy nincs a játék abban az állapotban, hogy a szélesebb közönségnek is bemutassák, ezért egy kicsit későbbre tolták el a Nyílt béta kezdetét.
Lag problémák: Megtalálták a forrást, és ma egy patch kerül fel, ami megoldja várhatóan az ezzel kapcsolatos gondokat.
Match Making: A fejlesztők is tisztában vannak vele, hogy a jelenlegi MM messze áll az ideálistól, de szükségszerűen lépésenként lehet csak a változásokat beépíteni.
-1. lépés (Phase 1.): A probléma jelenleg, hogy egy 8 fős koordinált csapat gyakorlatilag uralhatja a játékot 8 PUG (pick up group -> magányos játékosokból összeállított csapat) ellenében. Ezért ideiglenesen 4 főben maximálják a csapatok méretét, és egy csapat mellé annyi PUG kerül mindig, hogy ki legyen a nyolc fő.
-2. lépés (Phase 2.): Nyilvánvaló, hogy ez nem oldja meg a problémát, ezért hamarosan a csapatoknak két verziója lesz. A max. 4 fős csapatot a csapatvezető átkonvertálhatja 8 fős csapattá. Ám itt már kötelező a 8 játékos, vagyis 5-6-7 fővel nem lehet elindítani a csatát. Az ilyen 8 fős csapatok csak másik 8 fős csapatokkal harcolhatnak. Később lehetőség lesz arra, hogy egy kiválasztott 8 fős csapat ellen induljon el a csata.
-3. lépés (Phase 3.): Hosszú távú megoldásként a játékosok eredményei alapján lesz az MM megoldva, tehát azonos képességű játékosokat igyekszik majd az MM összepárosítani. Ennek részletei még nem ismertek, különféle lehetőségeket vizsgálnak, és bár van egy kialakult elképzelés, nem szeretnék, hogy egy olyan, túlságosan is ambiciózus megoldás ígéretével becsapják a játékosállományt, ami esetleg nem bizonyul megvalósíthatónak.
Alapító csomagok: Sokan panaszkodtak arra, hogy a Nyílt béta indulásakor miért kezd el egyből ketyegni a prémium, ha egyszer még a játék nincs olyan állapotban, hogy ő ezt elvárná. A megoldás az lesz, hogy bár elkezd a Nyílt béta indulásakor elkezd a prémium ideje ketyegni, később fel fog tűnni egy gomb (hogy pontosan hol, az még nincs tisztázva), és egyben a prémium ideje visszaáll az eredeti szintre (tehát egy Veterán csomag esetén 30 napra), ezzel a gombbal tudod elindítani a prémiumot ekkor már, vagyis mindenki maga döntheti el, mikortól ketyegjen.
Itt van egy érdekes megjegyzés is, a Nyílt béta indulása után vásárolt Alapító csomagoknál nem lesz ilyen gomb, azok már "rendesen" ketyegnek. Lehet, hogy az Alapító csomagok még mindig nem tűnnek el?
Balance: Tisztában vannak vele, hogy még nem az igazi e téren a játék, de véglegesen akkor kezdik el a finomhangolást, amikor megérkezik a Double Heat Sink, az Endo Steel váz és a Ferro-Fibrous páncél. Ha ezek is bekerültek, akkor fogják a végleges balance-t kidolgozni.
Kiképzés: Tudják, hogy a játék betanulásához segédletekre, tutorialokra lenne szükség, ezeken is dolgoznak, hamarosan videók lesznek elérhetőek, ahol megmutatják hogy kell játszani. (Én is dolgozok egy zanzásított, egyszerűsített dokumentumon a magyar játékosok számára, ami csak a leglényegesebb dolgokat mutatja be - Cifu)
Frakciós harc: A házak, zsoldoscsapatok és a házak közötti háborúk beillesztése a játékba nagyon komoly kihívás, de jelenleg még nem tartanak ott, hogy belefogjanak ebbe. Ha a Nyílt béta olyan szintre jut, hogy megtehetik ezt, akkor a fejlesztő csapat nagy részét átirányítják a Frakciós harcrendszer létrehozásához. Mivel előre megjósolni nehéz, hogy mennyi idő alatt sikerül ezt megcsinálniuk, még hozzávetőleges dátumot sem mondanak (korábban három hónappal a nyílt béta kezdete után datálták egyébként - Cifu). Ha a frakciós harcrendszer elkészül, akkor kezdenek el a Klánok invázióján dolgozni.