MechWarrior Online
-
#2897
Az "induló noobok" esetében egy apróságra felhívnám a figyelmet:
-Kezdjük ott, hogy az MWO azért egy elég komplex játék. Ez nem egy Counter-Strike vagy BF szitű FPS, amelyet pár játék után ki lehet ismerni, elsajátítani legalábbis alapfokon. Egy egyszerű Mechwarrior-szűz játékos, aki arcal beesik előre az MWO-ba, valószínűleg jó pár meccsen át kell essen, hogy legalább a minimális dolgokkal (mozgás, fegyverkezelés, weapon groupok, hőháztartás, stb.) eljusson egyről a kettőre. Márpedig a szitu az, hogy ilyen játékosok adják a játékosbázis jelentős hányadát, tehát számolni kell velük.
-Ebből a szempontból az MWO roppant fejletlen, itt nincs jelenleg beépített segítség, help, vagy komplett "how to" dokumentáció. Akad egy-két jobb-rosszabb guide a hivatalos fórumon, de kb. ennyi.
-A játékban jelenleg nincs "tanulókör", nincs tesztpálya, egyből mindenki ugrik a mélyvízbe. A WoT-ban ez ugye úgy volt megoldva, hogy a Tier I-II. csatákba magasabb Tier-ű játékos nem tudott becsatlakozni, vagyis a kezdő játékosok jellemzően vagy kezdő játékosokkal találkoztak, vagy olyan veteránokkal, akik direkt tudták, hogy kezdő játékosok közé kerülnek. (Ettől a Tier rendszer még nem véd meg a nooboktól, WoT-ul ugye a Maus noob).
-A későbbiekben a terv ugye egy olyan MM, amely a játékos képességeit, tapasztalatát is figyelembe veszi, ezáltal veterán játékos elviekben nem találkozhat olyannal, aki most kezdi a játékot, és az első csatában rácsodálkozik arra, hogy a bal egérgombra az összes fegyvere elsül, ő meg túlmelegedve leáll a második ilyen után.