MechWarrior Online
-
#2178
A játék bétájának per pillanat egyik legnagyobb problémája az, hogy nincsenek részletes grafikai beállítási lehetőségek, igaz hozzá kell tenni, hogy hamarosan ez megváltozik, de addig is nem árt belenézni a játék könyvtárában lévő User.cfg file-ba.
Ami alaphelyzetben üres. Nosza, töltsük fel, ám mivel? A játék a CryEngine-re épül, annak pedig ismertek a beállítási lehetőségei. A gond az, hogy egyes beállításokat a játék szerver oldalon kezel, és nincs kint olyan lista, ami ezeket tisztázná. Azért pár hasznos dolgot már ki találtak:
(Megj.: ha a sor elején pontosvessző (vagyis ez: ; ) található, akkor azt a sort nem veszi figyelembe a játék)
i_mouse_smooth = 0
i_mouse_accel=0
Ezek az egér mozgás finomítására szolgálnak, egy próbát megérnek, ha gondod van a finom egérmozgásokkal.
r_PostMSAA = 0
r_PostMSAAMode = 0
r_FSAA = 0
Élsimitások, a PostMSAA opciókat érdemes kikapcsolni gyengébb gépen, az FSAA-t pedig csak erősebb videókártya esetén kapcsoljuk be. Állítólag egyes ATi (AMD) kártyákon az MSAA bekapcsolása elmosódott képet eredményez.
r_UseEdgeAA = 0
Éleket figyelő élsimitás, elviekben érdemes kikapcsolni (ha erős gépünk van, akkor inkább az MSAA / FSAA megoldást válasszuk). Az opció 1,2,3 és ennek megfelelően egyre jobb minőséget nyújt elviekben.
cl_fov = 60
Nagyon hasznos kis dolog, a látószöget állítja be, 60 az alapértelmezett, és ha többet szeretnél a pilótafülkéből látni, állítsd 70-80-90 körüli értékre ízlés szerint, úgy fog tűnni, mintha pilóta lennél, nem pedig maga a Mech.
sys_preload=0
Erősebb gépen be lehet kapcsolni (vagyis 0 helyett 1-es kell a végére), betölti előre a játékot és a textúrákat (ie.: játék közben kevesebbet tölt)
e_AutoPrecacheCgf=1
Betölti az összes modellt, gyenge gépen meg lehet próbálni 2-re állítani, ilyenkor csak a fontosakat tölti be.
sys_spec_ObjectDetail = 3
sys_spec_Shading = 3
sys_spec_VolumetricEffects = 3
sys_spec_Shadows = 3
sys_spec_Texture = 3
sys_spec_Physics = 3
sys_spec_PostProcessing = 3
sys_spec_Particles = 3
sys_spec_Quality = 3
sys_spec_Sound = 3
sys_spec_Water = 3
sys_spec_GameEffects = 3
Ezek elviekben aféle "alapbeállítások", amiket a hardver alapján lő be. A fene tudja mit változtatnak... :\
q_Renderer = 2
q_ShaderFX = 2
q_ShaderGeneral = 2
q_ShaderGlass = 2
q_ShaderHDR = 2
q_ShaderIce = 2
q_ShaderMetal = 2
q_ShaderPostProcess = 2
q_ShaderShadow = 1
q_ShaderSky = 2
q_ShaderTerrain = 2
q_ShaderVegetation = 1
q_ShaderWater = 1
A játékmotor alapbeállításai, az 1 a legrosszabb, a 3 a legjobb, de elviekben ahol itt 2-es látható, ott az 1-es nem működik vagy bugos.
e_DynamicLightsMaxEntityLights = 16
Maximum hány fényforrást számoljon a motor.
e_ParticlesShadows = 0
e_Shadows = 0
Árnyékok kikapcsolása (az előbbi a részecskék árnyéka).
e_WaterOceanFFT = 1
r_WaterCaustics = 0
r_WaterReflections = 0
r_WaterReflectionsQuality = 0
r_WaterReflectionsMinVisiblePixelsUpdate = 0
r_WaterTessellationHW = 0
A víz dolgainak ki és bekapcsolása (Reflection tükröződés, a tesselation a hullámzás effektje).
r_HDRGrainAmount = 0
A "zizis" kép kikapcsolása.
r_HDRLevel = 2
r_HDRRendering = 1
A HDR részletes beállításai, a HDRRendering-et 0-ra állítva a hőképalkotós nézet és az éjjellátós nézet nem működik.
r_Tesselation = 1
A Tesszeláció (?) kikapcsolható, ha 0-ra írjuk át. Amúgy bekapcsolva a sziklákat, a vizet, stb. felületek teszi rücskössé, valószerűbbé, ám számításigényes eljárás.
Gyengébb gépek esetén egy javasolt USER.cfg:
SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!;Core Options (alapvető beállítások, ha fagyogat a játék, az első kettőt próbáld meg 0-ra állítani)
r_MultiThreaded = 1
r_GeomInstancing=1
i_mouse_smooth = 0
i_mouse_accel=0
r_PostMSAA = 0
r_PostMSAAMode = 0
r_FSAA = 0
sys_preload=0
;sysspecfull (alap gép beállítások)
sys_spec_ObjectDetail = 3
sys_spec_Shading = 3
sys_spec_VolumetricEffects = 3
sys_spec_Shadows = 3
sys_spec_Texture = 3
sys_spec_Physics = 3
sys_spec_PostProcessing = 3
sys_spec_Particles = 3
sys_spec_Quality = 3
sys_spec_Sound = 3
sys_spec_Water = 3
sys_spec_GameEffects = 3
;GameEffects (játék hatások)
i_lighteffects = 1
g_ragdollUnseenTime = 2
g_ragdollMinTime = 8
g_ragdollDistance = 15
;ObjectDetail
e_ObjQuality = 2
e_DecalsAllowGameDecals = 1
e_DecalsLifeTimeScale = 1
e_DecalsOverlapping = 0
e_Dissolve = 2
e_Ratio = 20
e_Lods = 1
e_LodMin = 0
e_MaxViewDistSpecLerp = 1
e_OcclusionCullingViewDistRatio = 1
e_ProcVegetation = 1
e_streamCgf = 0
e_AutoPrecacheCgf=1
e_VegetationBending = 0
e_VegetationMinSize = 0
e_VegetationSpritesDistanceCustomRatioMin = 0.5
e_VegetationSpritesDistanceRatio = 1
e_ViewDistMin = 10
e_ViewDistRatio = 100
e_ViewDistRatioCustom = 100
e_ViewDistRatioDetail = 80
e_ViewDistRatioLights = 100
e_ViewDistRatioVegetation = 50
e_TerrainDetailMaterialsViewDistXY = 1536
e_TerrainDetailMaterialsViewDistZ = 96
e_TerrainOcclusionCullingMaxDist = 150
ca_AttachmentCullingRation = 200
ca_DrawFaceAttachments = 1
ca_useDecals = 1
es_DebrisLifetimeScale = 1
i_rejecteffects = 1
r_Tesselation = 0
e_DecalsForceDeferred = 1
r_DrawNearZRange = 0.08
;Particles (részecskék)
e_ParticlesQuality = 4
e_ParticlesLights = 2
e_ParticlesMaxScreenFill = 128
e_ParticlesMinDrawPixels = 1
e_ParticlesMotionBlur = 0
e_ParticlesObjectCollisions = 1
r_UseParticlesHalfRes = 1
r_UseSoftParticles = 1
;e_particles_lod = 0.75
;e_particles_max_emitter_draw_screen = 8
;Physics (fizika)
g_breakage_particles_limit = 80
g_joint_breaking = 1
g_tree_cut_reuse_dist = 0
e_CullVegActivation = 50
e_FoliageWindActivationDist = 25
e_PhysFoliage = 2
e_PhysOceanCell = 0.5
p_gravity_z = -36.3
p_joint_damage_accum = 2
p_joint_damage_accum_threshold = 0.2
p_max_MC_iters = 4000
p_max_object_splashes = 2
p_max_substeps_large_group = 3
p_num_bodies_large_group = 70
p_splash_dist0 = 7
p_splash_dist1 = 30
p_splash_force0 = 10
p_splash_force1 = 100
p_splash_vel0 = 4.5
p_splash_vel1 = 10
v_vehicle_quality = 4
es_MaxPhysDist = 100
es_MaxPhysDistInvisible = 25
;PostProcessing (utólagos effektezés)
r_colorgrading = 0
r_DepthOfField = 0
r_EyeAdaptationBase = 0.1
r_EyeAdaptationFactor = 0.85
r_EyeAdaptationSpeed = 0.1
r_GlowAnamorphicFlares = 1
r_HDRBloomMul = 0.5
r_HDRBlueShift = 0.2
r_HDRBrightLevel = 0.45
r_HDRBrightOffset = 80
r_HDRBrightThreshold = 5
r_HDREyeAdaptionCache = 30
r_HDRGrainAmount = 0
r_HDRLevel = 2
r_HDROffset = 10
r_HDRRendering = 1
r_MotionBlurMaxViewDist = 0
r_PostProcessHUD3DCache = 30
r_RainMaxViewDist_Deferred = 0
r_sunshafts = 1
r_UseEdgeAA = 0
r_MotionBlur = 0
q_Renderer = 2
q_ShaderFX = 2
q_ShaderGeneral = 2
q_ShaderGlass = 2
q_ShaderHDR = 2
q_ShaderIce = 2
q_ShaderMetal = 2
q_ShaderPostProcess = 2
q_ShaderShadow = 1
q_ShaderSky = 2
q_ShaderTerrain = 2
q_ShaderVegetation = 2
q_ShaderWater = 2
;Shading (árnyékolás)
e_DynamicLightsMaxEntityLights = 16
e_GI = 1
e_GIAmount = 0.8
e_GIMaxDistance = 50
e_GINumCascades = 2
e_SkyType = 1
e_SkyUpdateRate = 1
e_TerrainAo = 1
e_TerrainNormalMap = 1
e_VegetationUseTerrainColor = 1
r_DetailNumLayers = 1
r_DetailDistance = 4
r_DetailTextures = 1
r_ssdo = 0
r_SSAO = 2
r_SSAOQuality = 1
r_SSAODownscale = 0
r_refraction = 1
r_ssreflections = 0
r_ssao_amount = 0.55
r_ssao_darkening = 1.8
;Shadows (árnyékok)
e_GsmCache = 1
e_GsmCastFromTerrain = 1
e_GsmLodsNum = 2
e_GsmRange = 5
e_ParticlesShadows = 0
e_Shadows = 1
e_ShadowsCastViewDistRatio = 1
e_ShadowsMaxTexRes = 128
e_ShadowsOnAlphaBlend = 1
e_ShadowsResScale = 2
e_ShadowsTessellateCascades = 0
r_ShadowBlur = 0
r_ShadowJittering = 1
r_ShadowsMaskResolution = 0
r_ShadowsPCFiltering = 0
r_ShadowsUseClipVolume = 1
;Sound (hangkeltéssel kapcsolatos dolgok)
s_MPEGDecoders = 64
s_Obstruction = 1
s_ObstructionAccuracy = 1
s_ObstructionUpdate = 0.1
s_SoundMoodsDSP = 1
s_VariationLimiter = 1
;Textures (textúrákkal kapcsolatos dolgok)
r_DynTexAtlasCloudsMaxSize = 32
r_DynTexAtlasSpritesMaxSize = 32
r_DynTexMaxSize = 80
r_EnvCMResolution = 2
r_EnvTexResolution = 2
r_EnvTexUpdateInterval = 0.1
r_ImposterRatio = 2
r_TexSkyResolution = 0
r_TexAtlasSize = 1024
r_TexMinAnisotropy = 2
r_TexBumpResolution = 0
r_TexResolution = 0
r_TexturesFilteringQuality = 0
r_VegetationSpritesTexRes = 32
;Water (vízzel kapcsolatos cuccok)
e_WaterOceanFFT = 1
e_WaterTesselationAmount = 10
e_WaterTesselationAmountX = 10
e_WaterTesselationAmountY = 10
e_WaterTesselationSwathWidth = 10
r_WaterCaustics = 0
r_WaterReflections = 0
r_WaterReflectionsQuality = 0
r_WaterReflectionsMinVisiblePixelsUpdate = 0
r_WaterTessellationHW = 0
r_WaterUpdateDistance = 0
r_WaterUpdateFactor = 0
;Volumetric Effects (felhők, füst, stb.)
r_Beams = 4
r_BeamsDistFactor = 0.05
r_BeamsMaxSlices = 300
e_Clouds = 1
r_CloudsUpdateAlways = 0
r_TexturesStreaming = 0