MechWarrior Online
  • [NST]Cifu
    #2178
    A játék bétájának per pillanat egyik legnagyobb problémája az, hogy nincsenek részletes grafikai beállítási lehetőségek, igaz hozzá kell tenni, hogy hamarosan ez megváltozik, de addig is nem árt belenézni a játék könyvtárában lévő User.cfg file-ba.
    Ami alaphelyzetben üres. Nosza, töltsük fel, ám mivel? A játék a CryEngine-re épül, annak pedig ismertek a beállítási lehetőségei. A gond az, hogy egyes beállításokat a játék szerver oldalon kezel, és nincs kint olyan lista, ami ezeket tisztázná. Azért pár hasznos dolgot már ki találtak:

    (Megj.: ha a sor elején pontosvessző (vagyis ez: ; ) található, akkor azt a sort nem veszi figyelembe a játék)

    i_mouse_smooth = 0
    i_mouse_accel=0

    Ezek az egér mozgás finomítására szolgálnak, egy próbát megérnek, ha gondod van a finom egérmozgásokkal.

    r_PostMSAA = 0
    r_PostMSAAMode = 0
    r_FSAA = 0

    Élsimitások, a PostMSAA opciókat érdemes kikapcsolni gyengébb gépen, az FSAA-t pedig csak erősebb videókártya esetén kapcsoljuk be. Állítólag egyes ATi (AMD) kártyákon az MSAA bekapcsolása elmosódott képet eredményez.

    r_UseEdgeAA = 0

    Éleket figyelő élsimitás, elviekben érdemes kikapcsolni (ha erős gépünk van, akkor inkább az MSAA / FSAA megoldást válasszuk). Az opció 1,2,3 és ennek megfelelően egyre jobb minőséget nyújt elviekben.

    cl_fov = 60

    Nagyon hasznos kis dolog, a látószöget állítja be, 60 az alapértelmezett, és ha többet szeretnél a pilótafülkéből látni, állítsd 70-80-90 körüli értékre ízlés szerint, úgy fog tűnni, mintha pilóta lennél, nem pedig maga a Mech.

    sys_preload=0

    Erősebb gépen be lehet kapcsolni (vagyis 0 helyett 1-es kell a végére), betölti előre a játékot és a textúrákat (ie.: játék közben kevesebbet tölt)

    e_AutoPrecacheCgf=1

    Betölti az összes modellt, gyenge gépen meg lehet próbálni 2-re állítani, ilyenkor csak a fontosakat tölti be.

    sys_spec_ObjectDetail = 3

    sys_spec_Shading = 3
    sys_spec_VolumetricEffects = 3
    sys_spec_Shadows = 3
    sys_spec_Texture = 3
    sys_spec_Physics = 3
    sys_spec_PostProcessing = 3
    sys_spec_Particles = 3
    sys_spec_Quality = 3
    sys_spec_Sound = 3
    sys_spec_Water = 3
    sys_spec_GameEffects = 3

    Ezek elviekben aféle "alapbeállítások", amiket a hardver alapján lő be. A fene tudja mit változtatnak... :\

    q_Renderer = 2
    q_ShaderFX = 2
    q_ShaderGeneral = 2
    q_ShaderGlass = 2
    q_ShaderHDR = 2
    q_ShaderIce = 2
    q_ShaderMetal = 2
    q_ShaderPostProcess = 2
    q_ShaderShadow = 1
    q_ShaderSky = 2
    q_ShaderTerrain = 2
    q_ShaderVegetation = 1
    q_ShaderWater = 1

    A játékmotor alapbeállításai, az 1 a legrosszabb, a 3 a legjobb, de elviekben ahol itt 2-es látható, ott az 1-es nem működik vagy bugos.

    e_DynamicLightsMaxEntityLights = 16

    Maximum hány fényforrást számoljon a motor.

    e_ParticlesShadows = 0
    e_Shadows = 0

    Árnyékok kikapcsolása (az előbbi a részecskék árnyéka).

    e_WaterOceanFFT = 1
    r_WaterCaustics = 0
    r_WaterReflections = 0
    r_WaterReflectionsQuality = 0
    r_WaterReflectionsMinVisiblePixelsUpdate = 0
    r_WaterTessellationHW = 0

    A víz dolgainak ki és bekapcsolása (Reflection tükröződés, a tesselation a hullámzás effektje).

    r_HDRGrainAmount = 0

    A "zizis" kép kikapcsolása.

    r_HDRLevel = 2
    r_HDRRendering = 1

    A HDR részletes beállításai, a HDRRendering-et 0-ra állítva a hőképalkotós nézet és az éjjellátós nézet nem működik.

    r_Tesselation = 1

    A Tesszeláció (?) kikapcsolható, ha 0-ra írjuk át. Amúgy bekapcsolva a sziklákat, a vizet, stb. felületek teszi rücskössé, valószerűbbé, ám számításigényes eljárás.


    Gyengébb gépek esetén egy javasolt USER.cfg:


    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    ;Core Options (alapvető beállítások, ha fagyogat a játék, az első kettőt próbáld meg 0-ra állítani)
    r_MultiThreaded = 1
    r_GeomInstancing=1
    i_mouse_smooth = 0
    i_mouse_accel=0
    r_PostMSAA = 0
    r_PostMSAAMode = 0
    r_FSAA = 0
    sys_preload=0

    ;sysspecfull (alap gép beállítások)
    sys_spec_ObjectDetail = 3
    sys_spec_Shading = 3
    sys_spec_VolumetricEffects = 3
    sys_spec_Shadows = 3
    sys_spec_Texture = 3
    sys_spec_Physics = 3
    sys_spec_PostProcessing = 3
    sys_spec_Particles = 3
    sys_spec_Quality = 3
    sys_spec_Sound = 3
    sys_spec_Water = 3
    sys_spec_GameEffects = 3

    ;GameEffects (játék hatások)
    i_lighteffects = 1
    g_ragdollUnseenTime = 2
    g_ragdollMinTime = 8
    g_ragdollDistance = 15
    ;ObjectDetail
    e_ObjQuality = 2
    e_DecalsAllowGameDecals = 1
    e_DecalsLifeTimeScale = 1
    e_DecalsOverlapping = 0
    e_Dissolve = 2
    e_Ratio = 20
    e_Lods = 1
    e_LodMin = 0
    e_MaxViewDistSpecLerp = 1
    e_OcclusionCullingViewDistRatio = 1
    e_ProcVegetation = 1
    e_streamCgf = 0
    e_AutoPrecacheCgf=1
    e_VegetationBending = 0
    e_VegetationMinSize = 0
    e_VegetationSpritesDistanceCustomRatioMin = 0.5
    e_VegetationSpritesDistanceRatio = 1
    e_ViewDistMin = 10
    e_ViewDistRatio = 100
    e_ViewDistRatioCustom = 100
    e_ViewDistRatioDetail = 80
    e_ViewDistRatioLights = 100
    e_ViewDistRatioVegetation = 50
    e_TerrainDetailMaterialsViewDistXY = 1536
    e_TerrainDetailMaterialsViewDistZ = 96
    e_TerrainOcclusionCullingMaxDist = 150
    ca_AttachmentCullingRation = 200
    ca_DrawFaceAttachments = 1
    ca_useDecals = 1
    es_DebrisLifetimeScale = 1
    i_rejecteffects = 1
    r_Tesselation = 0
    e_DecalsForceDeferred = 1
    r_DrawNearZRange = 0.08

    ;Particles (részecskék)
    e_ParticlesQuality = 4
    e_ParticlesLights = 2
    e_ParticlesMaxScreenFill = 128
    e_ParticlesMinDrawPixels = 1
    e_ParticlesMotionBlur = 0
    e_ParticlesObjectCollisions = 1
    r_UseParticlesHalfRes = 1
    r_UseSoftParticles = 1
    ;e_particles_lod = 0.75
    ;e_particles_max_emitter_draw_screen = 8

    ;Physics (fizika)
    g_breakage_particles_limit = 80
    g_joint_breaking = 1
    g_tree_cut_reuse_dist = 0
    e_CullVegActivation = 50
    e_FoliageWindActivationDist = 25
    e_PhysFoliage = 2
    e_PhysOceanCell = 0.5
    p_gravity_z = -36.3
    p_joint_damage_accum = 2
    p_joint_damage_accum_threshold = 0.2
    p_max_MC_iters = 4000
    p_max_object_splashes = 2
    p_max_substeps_large_group = 3
    p_num_bodies_large_group = 70
    p_splash_dist0 = 7
    p_splash_dist1 = 30
    p_splash_force0 = 10
    p_splash_force1 = 100
    p_splash_vel0 = 4.5
    p_splash_vel1 = 10
    v_vehicle_quality = 4
    es_MaxPhysDist = 100
    es_MaxPhysDistInvisible = 25

    ;PostProcessing (utólagos effektezés)
    r_colorgrading = 0
    r_DepthOfField = 0
    r_EyeAdaptationBase = 0.1
    r_EyeAdaptationFactor = 0.85
    r_EyeAdaptationSpeed = 0.1
    r_GlowAnamorphicFlares = 1
    r_HDRBloomMul = 0.5
    r_HDRBlueShift = 0.2
    r_HDRBrightLevel = 0.45
    r_HDRBrightOffset = 80
    r_HDRBrightThreshold = 5
    r_HDREyeAdaptionCache = 30
    r_HDRGrainAmount = 0
    r_HDRLevel = 2
    r_HDROffset = 10
    r_HDRRendering = 1
    r_MotionBlurMaxViewDist = 0
    r_PostProcessHUD3DCache = 30
    r_RainMaxViewDist_Deferred = 0
    r_sunshafts = 1
    r_UseEdgeAA = 0
    r_MotionBlur = 0
    q_Renderer = 2
    q_ShaderFX = 2
    q_ShaderGeneral = 2
    q_ShaderGlass = 2
    q_ShaderHDR = 2
    q_ShaderIce = 2
    q_ShaderMetal = 2
    q_ShaderPostProcess = 2
    q_ShaderShadow = 1
    q_ShaderSky = 2
    q_ShaderTerrain = 2
    q_ShaderVegetation = 2
    q_ShaderWater = 2

    ;Shading (árnyékolás)
    e_DynamicLightsMaxEntityLights = 16
    e_GI = 1
    e_GIAmount = 0.8
    e_GIMaxDistance = 50
    e_GINumCascades = 2
    e_SkyType = 1
    e_SkyUpdateRate = 1
    e_TerrainAo = 1
    e_TerrainNormalMap = 1
    e_VegetationUseTerrainColor = 1
    r_DetailNumLayers = 1
    r_DetailDistance = 4
    r_DetailTextures = 1
    r_ssdo = 0
    r_SSAO = 2
    r_SSAOQuality = 1
    r_SSAODownscale = 0
    r_refraction = 1
    r_ssreflections = 0
    r_ssao_amount = 0.55
    r_ssao_darkening = 1.8

    ;Shadows (árnyékok)
    e_GsmCache = 1
    e_GsmCastFromTerrain = 1
    e_GsmLodsNum = 2
    e_GsmRange = 5
    e_ParticlesShadows = 0
    e_Shadows = 1
    e_ShadowsCastViewDistRatio = 1
    e_ShadowsMaxTexRes = 128
    e_ShadowsOnAlphaBlend = 1
    e_ShadowsResScale = 2
    e_ShadowsTessellateCascades = 0
    r_ShadowBlur = 0
    r_ShadowJittering = 1
    r_ShadowsMaskResolution = 0
    r_ShadowsPCFiltering = 0
    r_ShadowsUseClipVolume = 1

    ;Sound (hangkeltéssel kapcsolatos dolgok)
    s_MPEGDecoders = 64
    s_Obstruction = 1
    s_ObstructionAccuracy = 1
    s_ObstructionUpdate = 0.1
    s_SoundMoodsDSP = 1
    s_VariationLimiter = 1

    ;Textures (textúrákkal kapcsolatos dolgok)
    r_DynTexAtlasCloudsMaxSize = 32
    r_DynTexAtlasSpritesMaxSize = 32
    r_DynTexMaxSize = 80
    r_EnvCMResolution = 2
    r_EnvTexResolution = 2
    r_EnvTexUpdateInterval = 0.1
    r_ImposterRatio = 2
    r_TexSkyResolution = 0
    r_TexAtlasSize = 1024
    r_TexMinAnisotropy = 2
    r_TexBumpResolution = 0
    r_TexResolution = 0
    r_TexturesFilteringQuality = 0
    r_VegetationSpritesTexRes = 32

    ;Water (vízzel kapcsolatos cuccok)
    e_WaterOceanFFT = 1
    e_WaterTesselationAmount = 10
    e_WaterTesselationAmountX = 10
    e_WaterTesselationAmountY = 10
    e_WaterTesselationSwathWidth = 10
    r_WaterCaustics = 0
    r_WaterReflections = 0
    r_WaterReflectionsQuality = 0
    r_WaterReflectionsMinVisiblePixelsUpdate = 0
    r_WaterTessellationHW = 0
    r_WaterUpdateDistance = 0
    r_WaterUpdateFactor = 0

    ;Volumetric Effects (felhők, füst, stb.)
    r_Beams = 4
    r_BeamsDistFactor = 0.05
    r_BeamsMaxSlices = 300
    e_Clouds = 1
    r_CloudsUpdateAlways = 0
    r_TexturesStreaming = 0