MechWarrior Online
-
#2117
Na, írtam egy csomót a FAQ/Blog-ra, szemezet:
Mech változatok és adatok:
Mi micsoda a képen:
Az elnevezés magától értetődő, a Mech típusjele és tömege szintúgy.
Az alap erőforrás az, hogy milyen fúziós reaktor van beleépítve, ahol XL látható, ott XL reaktor van benne.
A sárga cellák az összes Energy / Ballistic / Missile hardpointot jelenti, utána pedig lebontva, hogy merre találhatóak. Ez azért érdekes, mert hiába van például 3x Missile hardpointod, ha mindhárom mondjuk a bal torzóban van, akkor oda nem tudsz 3x LRM-20-ast rakni (5 critical kell nekik egyenként, de 12 áll csak rendelkezésre).
Végül pedig az AMS hardpoint elhelyezése látható. Ez is lefog egy Criticalt, a tömege fél tonna. Figyelem! Az AMS-hez kell lőszert is venni! Jelenleg csak az AS7-K esetében van két AMS-re lehetőség (ellentmondásosak az információk arról, hogy van-e értelme két AMS-t felrakni).
Ok, akkor a HUD:
Középen felül látható a játékállapot visszajelzője, bal oldalon a saját csapatunk kill-jei, középen a hátralévő idő, jobb oldalon pirossal az ellenséges csapat killjei.
Alatta két csík látható, ezek a bázis "visszaszámlálói", ha ráállunk az ellenség bázisára (egy vörös négyzet a földön) akkor az ellenség vörös csíkja elkezd fogyni, és ha elfogy, elfoglaltuk a bázisát. Értelemszerűen ha az ellenség áll a mi bázisunkra, akkor a mi sárga csíkunk kezd el fogyni.
Jobb oldalt felül láthatjuk a befogott célpont információs ábráját (befogni alaphelyzetben az "R" billentyűvel lehet). Fontos megjegyezni, hogy függően attól milyen messze van (ill. van-e felderítő a közelbe), különböző szintű információkat tudunk meg. Nagy távolságból semmit. Közelebb érve a páncélzati ábráját megláthatjuk. Ez úgy néz ki, hogy a külső körvonal színe a páncélzat állapotát, a belső ikonok az adott testrész belső szerkezetének állapotát jelzik ki. Okkersárgából indul, majd hajlik vörösbe, ha elfogy, akkor eltűnik a páncél, a belső szerkezetnek pedig csak a körvonala marad. Ha teljesen közel ér, akkor szerezhetjük meg a fegyverzetéről az információt, amit balra jelez ki tőle a játék.
Jobb oldalt alul a fegyverpanel látható, felül egy körrel jelölve a karon lévő fegyverek, alatta keresztel a torzóba és a fejbe épített fegyverek. A felsorolás úgy néz ki, hogy először egy számsor 1-től 6-ig, ami a fegyvercsoportokat jelöli. Utána a fegyver típusa, majd egy visszajelző csík, amely alaphelyzetben fekete, ha lövünk, teli piros lesz, és ez a piros csík elkezd fogyni jobbról balra, ez úgymond a "visszaszámláló", ha újra fekete lesz, akkor lehet a fegyverrel újra tüzelni. Végül a lőszermennyiséget láthatjuk, energiafegyvereknél értelemszerűen egy végtelen jel (hasra eset nyolcas) látható.
A fegyvercsoportok nagyon fontosak, ezért a beállításukra térjünk ki. Alaphelyzetben a kurzor gombokkal tudunk lépkedni közöttük, és a jobb CTRL-el tudjuk kijelölni őket. Célszerű az azonos típusú fegyvereket külön-külön csoportba szedni. Elsütni a fegyvereket kétféle képen lehet, alaphelyzetben a bal egérgomb a kijelölt csoporttal tüzel. Ezen kívül be lehet állítani, hogy az adott csoporttal tüzeljünk (alaphelyzetben 1-6 gombok).
Középen alul a térképet láthatjuk, aminek a közepén mi állunk. Itt kék háromszögek a baráti, piros az ellenséges Mech-ek, kék négyzet a saját bázisunk, piros négyzet az ellenséges bázis. Az belőlünk induló 90°-os terület ami törzsünk előtt van, egy szaggatott vonalú nyíl is kiindul belőlünk, ez a haladási irányunk, vagyis hogy merre haladunk (amerre a lábaink állnak). Alaphelyzetben a WASD-vel tudjuk a sebességet növelni-csökkenteni és fordulni az altestünkkel (vagyis a haladási irányt beállítani). Az egérrel a felső testünket mozgatjuk. A térképtől jobbra a hőmérőt láthatjuk. Alaphelyzetben is termel a reaktor egy bizonyos mennyiségű hőt, tehát nem 0% az alaphelyzet. Ha mozgunk, akkor tovább nő egy kicsit. Ha lövünk, akkor drasztikusan elkezd nőni, függően attól mennyi hőelvezető radiátort szereltünk fel. Ha eléri a 100%-ot a rendszer elkezdi lekapcsolni a reaktort. Ezt felül tudjuk bírálni, de minél több időt töltünk a 100%-os régióban, annál jobban elkezd a Mech reaktora károsodni, ami a halálunkat okozhatja.
A térképtől balra egy vagy két függőleges skálát látunk még. A bal szélső a sebesség kijelző, ahol láthatjuk, hogy mekkora sebességet állítottunk be (egy sáv), illetve a valós sebességünk, ami a skála belső részén látható kékes színű oszlop. Mivel a Mech-nek tömege és tehetetlensége van, ezért időbe telik, amíg eléri a kívánt sebességet. Ha a Mech fel van szerelve ugróhajtóművekkel, akkor azok aktiválásakor (alaphelyzetben SPACE) a másik skála elkezd csökkenni, ha elfogy, a hajtómű leáll, érdemes tudni, hogy ha nagyon magasról esünk le, akkor a Mech lábai sérülnek, szóval némi üzemanyagot spóroljunk arra, hogy a visszatéréskor tompítsuk a becsapódási sebességet. Az ugróhajtómű ha nem használjuk, rövid idő alatt újra feltöltődik, és ismét lehet használni.
Alul bal oldalon a saját Mech páncélzati és belső szerkezeti állapotát láthatjuk, ennek kijelzése megegyezik a befogott célpont kijelzésénél.
Középen maga a HUD látható. A tetején az iránytű, annak tetején két háromszög. A hegyén álló háromszög azt mutatja a torzó merre áll, az talpán álló háromszög a haladási irányunk. Itt látható a baráti és az ellenséges Mech-ek helyzete is, kékek a barátok, pirosak az ellenségek, piros sárga kerettel a befogott ellenség.
Középen két célkereszt van, a kör alakú azt mutatja, hogy a karjainkra épített fegyverek merre néznek, a kereszt alakú pedig hogy a torzóra szereltek merre néznek. A kereszt körül hat kis kocka van, ezek a fegyvercsoportok állapotát mutatják. Sárgák ha tüzelésre készek, pirosak ha éppen töltődnek, illetve ha olyan fegyverről van szó, amely befogást igényel, mint az SSRM vagy az LRM, és nincs célpont befogva. Ha ilyen fegyverünk van, akkor a célkeresztet a célpont közelébe mozgatva két sárga kör jelenik meg, ha ez pirosra vált, akkor fogta be a célt, SSRM esetén csak ilyenkor tudunk tüzelni, LRM esetén bármikor lőhetünk. A középső rész jobb oldalán egy távolságmérő látható, ez a célkereszt alatt lévő tárgy / tereptárgy távolságát mutatja.
A HUD a baráti Mech-ek fölé egy kék háromszöget helyez el, az ismert ellenséges Mech-ek fölé pedig vöröset. Ha egy célpontot befogunk, akkor egy információs keret is megjelenik, bal oldalon felül hogy hány százalékos állapotban van (ezt az információt távoli ellenfeleknél nem kapjuk meg, ha nincs a közelben baráti egység, aki befogta őt), illetve távolságát láthatjuk, jobb oldalon pedig a Mechwarrior nevét és a Mech típusát.

