MechWarrior Online
  • [NST]Cifu
    #1167
    Már tökéletesen megválaszolták, de nem tudom megállni. :P

    1.: Igen, fejlesztenek, de az energiafegyverekhez képest keveset, itt egy példa:

    PPC:
    7 tonna
    10 heat
    10 sebzés
    540m lőtáv

    AC/10:
    12 tonna
    3 heat
    10 sebzés
    600m lőtáv

    Látható, hogy az AC/10 harmad annyi hőt fejleszt, azonos sebzés és nagyobb lőtáv mellett - de majdnem kétszer annyit nyom.

    Viszonyításképpen az LRM-20 (6 heat), SRM-6 (4 heat), Gauss Rifle (1 heat), Large Laser (8 heat).

    2.: Diagnosztizálnak, a Mech számítógépe ugyanis követi a pilóta életjeleit, és ha meghal vagy súlyosan megsérül, akkor leáll.

    3.: A hűtőmellény célja az, hogy a testedet lehűtse, a fejet nem szokás hűteni, mert az agy sokkal érzékenyebb a hőváltozásra. A hűtőmellény hatékonyan csökkenti a testhőmérsékletet és ezáltal a vér hőmérsékletét. Az Irakban szolgáló amerikai/szövetséges katonák is hűtőmellényt viseltek csak.

    4.: Ez a regényírók fantáziáját "dícséri", a Stackpole regényekben azért eléggé sok szó esik a légűr vadászokról. Itt igazából egy apró probléma akad: nincs mit tenni, a Battletech-ben játékmechanika miatt a légierőnek nincs olyan előnye, ami látványossá tenné a dolgot. Az egyetlen előny a nagy sebesség lenne, hogy gyorsan odaérjen a célponthoz, viszont egy táblányi játékmezőn ezzel nem érsz el semmit. További probléma, hogy ugyanúgy vannak felszerelve, mint a Mech-ek, márpedig 1 km hatótávolságú fegyverekkel gyakorlatilag ilyen téren alig különböznek a Mech-ektől, "csak" sokkal kevésbé páncélozottak.

    Amúgy az eredeti BT-ben ott voltak még a Macross/Robotech féle alakváltó Mech-ek, amit Land-Air Mech-nek hívtak. Ezek képesek vadászgép és Mech formába váltani (3025-ben a Wasp-nak, a Stinger-nek és a Phoenix Hawk-nak volt ilyen verziója).

    A harckocsik terén ismét akadnak problémák. Elviekben a harcjárművek minden téren jobbak, példa az AC/20 hordozókra:

    Hetzer (gumikerekes harcjármű):
    40 tonna
    65km/h sebesség
    664,000 c-bills
    1db AC/20 (4 tonna lőszerrel)
    6 tonna páncélzat

    Hunchback (mech)
    50 tonna
    65km/h
    3,467,875 C-bills
    1db AC/20 (2 tonna lőszerrel)
    2db Medium Laser
    1db Small Laser

    A Hetzer páncélzat terén alapvetően erősebb (de kevesebb a "célpont", tehát szemből csak egy 30-as páncélértéket lehet eltalálni, míg a Mech-nél ugye 9 részegység van), könnyebb és bár nincs tornya, de egy Hunchback árából 5 Hetzer jön ki. Ha persze szállítmányozást is nézzük, akkor a Hunchback életképesebb ebben az összehasonlításban (50 tonna vs. 200 tonna), de ha védekezésnél nézzük, akkot 5db Hetzer olyan tűzerő, amely lazán megbirkózik városi hadszíntéren bármilyen Assault Mech-el - egyszóval miért pazarolnák az erőforrásokat egy Mech-re...


    5.: 3025-ben még nem nagyon volt erre példa (kivéve a Kapellán Föderáció Raven Mech-je), de 3050-re már megjelentek az ilyen eszközök, Guardian ECM, AMS (Anti-Missile System) és majd jön az LAMS (Laser Anti-Missile System).

    6.: Volt gyalogság, sőt a BT-ben igencsak ki is voltak dolgozva, Citytech néven külön BT kieg jött ki, amely a városi hadviseléssel foglalkozott. A CT-ben a könnyű gyalogság is bírt SRM-el, géppuskával, sőt, voltak kifejezetten Mech elleni gyalogsági egységek, amelyek a második világháborús harckocsi-vadászokhoz hasonlóan aknákat tapasztottal a Mech-ek lábára. A BT-ben ezért volt értelme még a Small Laser-nek és a Machine Gun-nak, mivel a lézerekhez vagy a nehéz ballisztikai fegyverekhez képest kevés hőfejlesztés / lőszerhasználat mellett is képesek voltak a gyalogságot legyűrni. Emiatt aztán például egy Awesome kevésbé volt életképes a CityTech-ben, mint egy Warhammer, mivel az egyetlen Small Laser vs. 2 MG / 2 Small Laser esetén nem vitás, melyikük tudott többet tenni egy pár olcsó és azért nem hatástalan gyalogsággal szemben.