• A1274815
    #42
    "Az OpenGL pedig sehol sincs technológiailag a legutóbbi DX-hez képest."

    Ez nem igaz ebben a formában. Az NVidia DX10-es kártyák, a nagy közönség számára, az NVidiás techdemókat, még XP-én DX10-es featureket felhasználva mutattákbe OpenGL segítségvel. ATI-nak az a nyanvadt Geometry Shader nem akar összejönni Windows alatt OpenGL-ben egyedül, de amúgy már a DX10.1-es feturök is renderkezésre állnak (cubemap array, új textúra címző utsítások, új FSAAak, stb.).

    Ami miatt kerülik a fejlesztők mégis az:
    - kártya gyártójaként variálja egy feture felhasználási módját, amely néha OpenGL driver frissítés során is képes megváltozni
    - egyes gyártók bizonyos platformokon elhanyagolják (Intel és ATI is bizonyos színten, de nem annyíra mint az első Windows és Linux alatt, típikusan. MacOS X alatt vanb Geometry Shader ATI kártyákon)
    - Az eltérések elrelytése nagymunka a fentiek miatt, viszont ha már van egy alap nem érimeg DX-re áttérni