#9
Játékmenetileg elavult. Wolf3D-ben még menő volt egy csőben rohangálva lövöldözni, de így 20 évre rá már "kissé" kevés újat mutat egy ilyen játék. Kár, hogy ti ezt még nem érzitek, így nem is nagyon vannak rákényszerítve a fejlesztők/kiadók, hogy újítsanak. Amíg az Unreal Engine-t meg a Source-ot, meg ezeket a csőengineket licenszelik halálra, nem a Chrome-ot meg a CryEngine-t, Battlefieldet, addig nem is számítok sok mindenre.
Abban meg nincs igazad, hogy a grafika csak egy dolog. A grafikai koncepció része a grafikus motor, és az erősen meghatározza a lehetőségeket. A csőengine-ek képtelenek nagy tereket kezelni egyben, ebből kifolyólag nincsenek nagy távolságok (pl CSÉben a sniper egy vicc, valóságban _pisztollyal_ belőhető távolságokra megy a sznájbopás... röhejes.), illetve a járművek lesznek töketlenek, feleslegesek. (két utca távolságra nem ülök kocsiba, illetve élő példa a CSÉbe kókányolt iszonyat igénytelen járművek)
Igény viszont lenne a nagy térre, a járművekre, ami egyértelműen fejlődés, előrelépés technikailag a szimpla FPShez képest.
Na, ezért mondjuk, hogy a CSÉ(meg az egyéb hasonló csőjátékok) elavult(ak). Vannak azért szerencsére jóféle játékok, csak kevés és ritka.
Még a Call Of Juarez volt nagyon kiábrándító multiban. Az pl Chrome engine, tudna nagy tereket kezelni, a multija mégis egy CSÉ klónná volt butítva. Bejárható rész iszonyat lekorlátozva, ló egy az egyben kihagyva, buta DM, TDM, bankrablós(=túszmentős koppintás) játékmódok. Nagy kár érte...