ntGRfNd.jpg
  • SaGa Jr
    #377
    Olyannyira közelebb van, hogy egy az egyben a 3rd edition Space Hulk szabályait és mechanikáját használja. :)

    A jam kivédésére a megoldás, hogy tartalékolni kell a command pontokat és nem elpazarolni mozgásra meg sima akciókra, így a termi ha összehoz egy jam-et akkor automatán fel is oldja azt és durrogtat vígan tovább.


    Az elvesztett létszám már nagyon régen része a SH "hátterének". Már a legelső dobozban is ez a volt a sztori és igazából ennek nem sok köze van a világhoz csak egy kis hangulatfokozó, alapozó sztorielem. Nem része a hivatalos BA sztorinak ebben a formában, bár valahol, egy korábbi kiadványban, már esett szó arról a bizonyos space hulk-ról ami majdnem a rend vesztét okozta, de ott sem ekkora számokkal dolgoztak. Meg aztán amíg megmarad a génállomány addig pár évszázad alatt lazán pótolható a veszteség. ;)

    Az 1000 fős létszámú chapter-ek is csak egy irányelv, de például ezt a legnagyobbak pont magasról letojják. Lényegében csak az utódokra meg a későbbi alapítású rendházakra erőltetik rá.
    Élen jár a figyelembe nem vételnél mindjárt a többezres létszámú Ultramarines rendház akiknek nem csak a létszámuk nagyobb a megengedettnél, de saját IG légiókat is tartanak (szigorúan tilos ilyet csinálnia bármely rendháznak a Birodalomban) és a megengedettnél több battle barge-al is rendelkeznek.
    De a Blood Angel rendház sem csak 1000 főből áll, hanem többől. Vagy ugye a Black Templars és a Space Wolves rendház is szembemegy ezzel a "kőbe vésett" számmal, és ügyes trükkel megkerüli (egyik crusading fleet-eken szórja szét a csapatait, a másik meg grand company-kat használ amik létszáma nem fixált és így nem lehet belekötni).



    A SH2 kapcsán lehet érdemes lenne körülnézni a GoG oldalán, hátha van belőle GoG verzió ami simán futna 64 bites oprendszeren is (merthogy nem arra készült eredetileg). Win 7-en (64 bites) nem tudtam működésre bírni de XP (32 bites) alatt simán futtatni tudtam a kicsikét.