• kvp
    #58
    "Először is, a kompozit anyagú borítás egyik eleme alufólia. Másrészt a másik eleme karbonszál (grafit), az is vezető anyag. Másrészt, a repülőgép felszíne a körülötte áramló levegő dörzsölő hatása miatt statikusan feltöltődik, ezért raknak rá a szárnyvégekre kisütő elektródákat. Ezek viszont nem érnek semmit sem, ha a feltöltődött felület és a kisütő elektróda között nincs vezető réteg."

    A dorzsolessel feltoltott muanyag fesu is rendelkezik elektrosztatikus toltessel, de azert az emp vedelme kozel 0. A kerdeses alkatreszek egyszeruen alul vannak meretezve, mivel nem a megfelelo anyagbol epitettek oket. Az azota megtalalt farokresz is ugy nez ki, hogy egyszeruen leszakadt a geprol...

    "Ami a robotpilóta hibáját illeti, volt ilyen, de már kiküszöbölték vagy tíz éve. Most már dudál, és automatikusan lekapcsol, ha nincs bejövő jel."

    Ennek ellenere leesett a gep. Ha meg leall a robotpilota vagy lekapcsoljak, akkor egy erosebb kormanymozdulat kepes szetszakitani a gepet. GPS pedig nem nagyon volt, legalabbis nem volt osszekapcsolva a fedelzeti rendszerrel, mivel a hibajelzesekhez a gep nem kuldott magarol pozicio adatokat (ez uzenetenkent kb. 10-16 extra byte lett volna, ami a teljes adatmennyiseghez kepest nem jelentos). A radionavigacios rendszer pedig nem igazan tudott mukodni, mivel az ocean adott terulete sotet folt, tehat ott senki nem latja a gepeket. Ezt egyszeruen elrontotta az airbus, tehat gyakorlatilag ott tartunk, hogy meg jo 20 evvel a vezerlorendszer kifejlesztese utan sem tudtak egy stabil es megbizhato rendszert osszehozni.