A sorozat legújabb része ezúttal PC-n is meglehenik!



\'Minta\'

\'Minta\'

\'Minta\'

\'Minta\'

\'Minta\'

\'Minta\'
  • Totti5
    #158
    Miért csúszott ennyit a Metal Gear: Rising? Miért vitték más fejlesztőstúdióhoz? Miért változott meg a cím és a sztori? Miért maradt meg? Kérdések, kérdések. Kojima válaszol.

    A csúszás oka? az eredeti Rising-csapat nem volt képes élvezetes játékmenetet pakolni az eredeti "szétvághatsz mindent" ötlet mögé. Több prototípust is készítettek, egyik sem volt megfelelő. Annyira nem, hogy Kojima még valamikor 2009-ben le is lőtte a fejlesztést - egy darabig úgy volt, hogy a Rising soha nem jelenik meg.

    Miért vitték más stúdióhoz? A Platinum gyakorlatilag véletlenül került a képbe, egy találkozó során mutatták meg nekik az akkor már alaposan összekuszált Rising-projektet. Kojimától jött az ötlet, hogy a vagdalkozós játékok terén komoly tapasztalattal (lásd: Bayonetta) rendelkező stúdió mehetne egy kört az akkor hibernált állapotban lévő játékkal. Három kérése volt: Raiden legyen a főhős, a játék nézzen ki jól, és fusson hatvan képkockával másodpercenként. A Platinumnál rábólintottak.

    Miért más a cím, és a sztori? A cím megváltoztatása mögött az áll, hogy Kojima nem szeretné, hogy az eredetileg is mellékágnak szánt Rising-ot a MGS-széria direkt folytatásaként értelmezzék a játékosok. A sztorit (és az időszakot: most már nem az MGS4 előtt, hanem utána játszódik), a Platinum kérésre változtatták meg, Kojimáék két hónap alatt dobtak össze egy teljesen új történetet.

    Mi maradt meg? A sokat reklámozott alapötlet, a "szétnyeshetsz darabokra bármit". A szeletelés mikéntje ugyanakkor változik, korábban egy jóval lassabb "célzol, nyesel" mechanizmus szerepelt, a Platinum-féle megoldás inkább a "nyesel, nyesel, nyesel!" metódusra emlékeztet.