• Molnibalage
    #49
    Jó de az F-22 mint technikai nem sokat változott ahhoz képest, hogy mennyi ideje fejlesztik, max a darabszám csökkent.

    Hát ezt azért nem mondanám. Nézd meg csak külsőre, hogy mennyire hasonlít a protó és a szériagép. Belül is változott...

    Ezexerint a sokkal bonyolultabb rendszereket, meg úgy kell tervezni, hogy majdcsak lesz valahogy?

    Ez így erős sarkítás. Az F-16 gépből USAF szinten kezdetben valami nevetséges mennyiséget rendeltek azzal a felkiáltással, hogy ha jó lesz akkor lesz még több is. Na akkor csekkold le, hogy mi lett a gépből azóta. Az USAF igáslova. Nagyon durván tovább lett fejlesztve. Miért? Volt rá $. A Szu-27 meg jó ellenpéda. Nagy tervek voltak vele, de a pénzhiány szépen el is kaszálta jóformán az összeset...

    Majmeglássuk mire lesz pénz, amikor majd indítani kell, mer azt bepakoljuk. Ami meg kimarad, az kimarad.

    Nagyon nem egyedi az amit írsz a harcirepülőgép és harci eszközök fejlesztésénél, de megint erősen sarkítasz. Miért csak szélsőségekben tudsz gondolkodni? Pl. a Szu-27 géphez is ígértek monokirstályos turbinalapátokat. Nem lett. Hűtőlevegőt kellett elvonni, csökket a hajtómű teljesítménye és a hatótáv is ezáltal. Vagy pl. az a MiG-23 kezdetben részben MiG-21bisz elektronikával repült, mert az új dolgok nem készültek el.

    Az indiai Szu-30 gépeknek is TVC-s hajtóművel kellett volna rendelkezni a kezdetektől. Asszem "csak" 5 év késéssel kapták meg és még mindig korlátozott képességekkel. (Asszem azóta már ez is a múlt.)